Alla inlägg den 28 mars 2015

Av Jenny - 28 mars 2015 13:28

Älskar att vakna med hjärnblödningshuvudvärk när man har ledig dag och dessutom är bortbjuden på kvällen. Bara att ta tag i dagen ändå. Så jag, Jamie och Ruben knatade över 1 mil före frukost. Ok väder bortåt men vi fick gå på "fel sida" eftersom den rätta sidan var oplogad. Jättesupersvårt tyckte Jamie som vant sig att gå på min vänstra sida. Bra träning dock, om än tålamodsprövade för matten.


De nära 6 kilometrarna hem var förfärliga för att inte säga överjävliga. Det blåste motvind och snöade små isspikar som nästan gjorde mig blind när de lyckades pricka ögonen, titt som tätt. Jag såg ut som en dränkt katt och var blöt ända in på kroppen.


Dusch och sedan till stan och käka frukost på Ikea. Sedan panikköpa kläder. Åh, så underbart roligt att prova kläder när skallen vill sprängas och man dessutom svullat på sig en massa extra kilon. Tur att jag åtminstone visste på ett ungefär vad jag var ute efter. Så det hela blev faktiskt inte så blodigt. Gick till och med  såpass smidigt att jag bestämde mig för att leta efter något klet till läpparna *läppstift, typ* Hatar sånt!
Det finns säkert 400 märken och tre miljoner färger och vilken ska man välja? Omöjligt att veta, så jag utvecklade en egen strategi. Jag tar den färgen det är minst kvar utav, så klart. Jag är smart jag.


I bilen, på väg hem, inser jag ju att det inte behöver vara just så att det är den färgen som är populärast. Det kan ju faktiskt vara de sista envisa förpackningarna, som ingen köper, som är kvar. De som snart slumpas bort för 70% eftersom de utgått ur sortimentet. Min vanliga tur och jag inser att jag är ganska mycket knäpp.


Go lördag på er!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards