Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Tappa bort JRT på buss! Hur lyckas man?

Av Jenny - 18 februari 2010 08:30

Följande text är hämtad från dagens NSD
 
"Hund försvann från buss
En hundägare som åkte buss mellan Luleå och Umeå tappade bort sin hund under resan på tisdagskvällen. Hundägaren är hemmahörande i Stockholm och hunden är av rasen Jack Russell. Polisen uppmanar att folk som har upplysningar om hunden hör av sig på telefonnummer 11414."
 
Mycket fascinerande, eller hur? Här kan man snacka om absolut noll koll.
Kyla och åter kyla fast hellre det än snö, det har vi så det räcker och blir över. Igår provade jag på skidåkning i 18 minusgrader (dock soligt) men utan hund, till och med Emils tassar har sina begränsningar. Men skidåkning utan hund ger inte alls samma känsla. Undrar om man kan få sambo att springa bakom på alla fyra när det är för kallt för jycken att hänga med. Ska fråga!
Nu har jag laddat med frukost och en stor mugg kaffe. Termometern visar just nu minus 26 så någon skidåkning blir det inte. Ska nog försöka ta tag i städandet istället. Börjar jobba kl 11 så lite borde hinnas före det och kanske, kanske man skulle slänga ihop en semmeldeg.
Trevlig torsdag.

 
 
Ingen bild

Linda & Schäferligan

18 februari 2010 14:07

Fnissar över att du verkar ha haft samma planer för dagen som jag men med tanke på kylan så blev det en promis till postlådan (ca. 1km t&r) istället, där C med sin klövjeväska fick bära hem posten, alltid något. :) Och eftersom man är lite sent ute för fettisdagen men ändå semmelsugen så är semmeldegen snart färdigjäst! ;)
Appropå notisen i NSD så läste jag samma och vart förundrad, däremot hände det en annan sak med en buss, en ägare i sthlm och en JRT inblandad igår så förmodligen hade de missuppfattat situationen när notisen skrevs. Den hunden vart "kidnappad" pga. de tyckte ägaren inte var i skick att ta hand om hunden...

 
Ingen bild

Linda

18 februari 2010 14:10

Tillägg ang. "hundhistorien", inte ägaren som inte var i skick att ta hand om hunden utan den person som ägaren tillfälligt hade lämnat hunden till för passning!

 
Ingen bild

Jenny

18 februari 2010 18:26

Ok, det köper jag :) Har funderat hela morgonen på olika möjligheter hur JRTn kunde försvinna. Men nja hade svårt att få till det trots livlig fantasi ;)
Åh, blir inte så lite avundsjuk. Min deg är långt ifrån klar, hann inte före jobbet men strax ska jag sätta igång.
Och nej, skidåkning idag, då hade jag garanterat blivit bortförd i tvångströja =)

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

20 februari 2010 00:18

Mig har ingen fört bort än, har då alldeles säkert varit ute och stakat i kring -26, kanske även ännu lägre. Fast det kanske beror på att ingen sticker ut näsan och därmed har ingen som kunnat ringa pling-plong-taxi sett mig...? ;)

 
Ingen bild

Jenny

20 februari 2010 20:32

Lena, blev inte heller bortförd pga dagens skidtur, trots att sambo skakade på huvudet och undrade om jag var riktigt frisk ;)
Såg ut som vita häxan i Narnia (har för mig att det finns någon sådan) dvs alldeles frostig i ansiktet :) Men härligt var det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards