Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Grrrrrr och morrrrrrrrrrr!

Av Jenny - 22 februari 2010 15:00

En ganska bra dag blev en lite ledsen dag   


Jag fick en ny mobil i julklapp men nu har det gått två månader och vi är fortfarande inte vänner och definitivt inte efter dagens händelse då Mr Sony Ericsson gjorde något oförlåtligt    

Han raderade ALLA mina foton    Bland annat några nytagna bilder från idag, då Emil var lös och kutade som en liten maniaak (betyder galning på Keräsjokikanska)   Hade för en gångs skulle lyckats fånga några riktigt fina bilder på en praktiskt taget svävande Emil, men tyvärr borta.

  

En liten bild i hela albumet (det är 12,1 megapixels kamera, så jag har verkligen utnyttjat kameran) lyckades bli räddad, tack vare att jag hunnit skicka den till sambo.


Medan jag gjorde ett tappert men ack misslyckat försök att rädda mina övriga bilder, bestämde sig skärmen på min bärbara dator att dö. Yeha! Vilket stålande humör det fick mig på.


Datorer och telefoner går att köpa nytt, värre är det med mina bilder   

Lyckades, tekniker som man är NOT iallafall få igång skärmen på bärbara igen och snabbt som ögat laddade jag ner alla foton på en extern hårddisk, nu är i vart fall dom räddade.


Så nu kan bärbara eländet lägga av bäst den vill. Bland dom sparade bilderna finns några foton på Tito, tagna dagen "innan" Foton som man inte är riktigt redo att kika på ännu men som nu iallafall är i säkert förvar.


Här är den "räddade" bilden på mitt snöodjur

 


Kom ihåg att lagra era bilder på mer än ett ställe, det får bli dagens visdom!


Ha det.... 

 
 
Ingen bild

majsan

22 februari 2010 17:31

Hejsan, tråkigt med dina bilder :( förstår om du är ledsen..Bilden på Emis är ju jätte fin. Blir imponerad varje gång du skriver och visar bilder på vad du gjort, du är verkligen flitig på dona på hemma :) med hundar, matlagning och bakning, scrapping osv..Ha det bra Kram

 
Ingen bild

Jenny

23 februari 2010 14:50

Ha ha, fråga Peter om min matlagning ;) Jag är jätteduktig på att laga yoghurt med müsli och blåbär =) Fast idag ska jag faktiskt laga något nytt, hoppas det blir gott.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards