Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Vilken telefon söker jag?

Av Jenny - 23 februari 2010 18:45

Hade ledig dag idag men åkte in på förmiddagen till Ica och träffade en representant från svenska spel, vad gör man inte för sitt arbete   


Efter mötet var jag och kikade på en ny mobil men jag måste säga att utbudet är minst sagt begränsat eller också är det kanske jag som är kräsen.

Mina kriterier: det ska vara Sony Ericsson (helst), 3G (trodde jag var självklarheter idag, men tydligen inte), den ska vara liten, det ska vara bra kamera, effektivt tangentlås, timer, logiska menyer och slutligen lång standby tid. Rena rama självklarheter i mitt tycke   


Någon som vet vilket telefon det är jag söker får gärna höra av sig för jag har ingen aning. Kikade på en iphone, men njaaa, näää är tveksam..


Tänkte under någon vecka prova lite GI käk. Detta eftersom byxorna blir allt mindre trots motion och träning och nej det är inte muskler som fyller ut kläderna.

Så idag inhandlades ingredienser till en slags laxsoppa ala GI, som förutom laxen då även innehöll räkor, purjolök, paprika, broccoli, sockerärtor, saffran och vitt vin. Till detta skulle man servera en egen gjord vitlöks aioli   Vilket svammel. Har aldrig gjort aioli tidigare (lär inte göra det igen heller). Aiolin bestod av pressad vitlök, äggula och olja som det ska vispas till förbannelse när den tillsätts. Resultat, en gelé dallrig massa som jag inte riktigt fattade vad jag skulle göra med, så jag la en klick i soppan, fanns liksom inget annat ställe att sätta den på    Men vetskapen att det var uppvispad olja tilltalade inte riktigt mig.


Om soppan var god då? Eh, inte dålig och jag blev mätt. Har nu tre matlådor att förtära, sen får det vara nog   

Har flera recept på lager, fortsätter prova.


En bild på min soppa, observera STORA Aioli klicken   


  


Go kväll........


 
 
Ingen bild

majsan

23 februari 2010 21:26

Halloo, Soppan såg ju supernyttig ut :) Aioli är super gott i fisksoppa eller på nyttigt vitt bröd ;) .

 
Ingen bild

melitta

24 februari 2010 08:29

Gott med lax soppa;) Vilket flyt du har med dina mobiltelefoner.. Jag är jätte nöjd med min mobil o inget strul har den fått för sig heller..kanske har den får liten kamera om du gillar att ta bilder. (8,1mp) fast den är ju inte nå nyhet längre på marknaden, en W995 tror jag den heter;) hehe... Marita med
koll:) Kram

 
Ingen bild

Jenny

24 februari 2010 18:56

Majsan, Soppan var faktiskt godare idag när jag åt den till lunch, riktigt smaskig till och med :)

Marita, mobben ska juh helst vara lite ny och flashigt oxå ;)Fast 8,1 mp är inte alls pjokigt, ska kolla upp den :) Tack för tipset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards