Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Terrier bilder!

Av Jenny - 23 maj 2012 08:30

Äntligen är det soooool och allt känns så mycket lättare.



    Fanny  


  En trött Fanny efter springa-lös-promenaden, pustar ut i solen.


  Spanar-Affe


Just nu gottar jag mig åt framgångar inom hunderiet. Tidigare år har det varit nästan stört omöjligt att ha båda hundarna lös samtidigt. I ärlighetens namn har det varit omöjligt att ha någon av dem lös om Herr Affe varit med eftersom han är en allmän retsticka och ett riktigt pain in the a** - Nananannanaaa, skälla, skälla, attackera och så vidare. Enda som funkat är att slänga till dem en leksak vilket skapat en jaktlek. Men i år går det betydligt bättre och det är så obeskrivligt underbart. Visst gör han ännu sina skäll och vansinnes attacker, men inte lika ofta och han har lättare att bryta. Numera kan han även sticka iväg på egna turer, vilket han gör med besked. Suck, ni skulle ha sett honom igår när han körde ett race i lerdiket. Vit, liten terrier som kutar 110 km/h i vattenfyllt, geggigt dike. Man kan inte annat än skratta åt honom. Tänk att det bor så mycket livsglädje och energi i denna hund.


  Lösa tillsammans, utan hysteri.


  Hoppar man upp på stenen, får man godis. Fanny VET nog :)


Måndagen blev en sån där supereffektiv dag som jag älskar men som skapar  sömnbekymmer eftersom jag är så uppe i varv och naturligtvis har 1000 planer inbokade redan för nästa dag. Iallafall så bestämde jag att Affe skulle få sig ett spår innan jag åkte till jobbet. Minns ni det kladdiga, rökta märgbenet jag nämnde tidigare? Det drog jag i spåret och naturligtvis fick det även agera spårslut. Ett lite längre spår än tidigare blev det och ca 30 minuters liggtid. Det blåste kraftigt från alla håll och kanter, kan väl erkänna att jag inte hade jättehöga förväntningar. Men OJ, OJ, OJ vad han spårade bra. Bästa gången någonsin, hurra, hurra, hurra. På ett ställe tappade han spåret men tog upp det klockrent igen, vilken lycka.

Fanny fick såklart ett spår hon med, vilket vi fick gå efter jobbet på grund av tidsbrist. Många timmars liggtid innebar det men nog hittade hon sin pipis där inne i skogen.

   Någon som INTE kan motstå ett vattenfyllt dike.


  Vatten, hela skogen är full av vatten, tralla lalla laaa.


I övrigt tror jag det kan vara läge att spärra in mig någonstans. Mina drömmar är helt bortom vett och sans. Jag har ridit på mammutar, varit hysteriskt lycklig över fisk-spa (vet inte om det heter så) och helt plötsligt upptäckt att jag och en vän simmade bredvid krokodiler och flodhästar i liten pöl här i Haparanda. Dessutom körde jag bil i mörkret (inga lysen på bilen) ute på isen, isen gav vika och när jag tagit mig i land var jag pojke! Jepp, helt sunda, normala drömmar........


   


Än har inget körkort dykt upp så nu har jag mejlat transportstyrelsen, som man så fint kunde göra. Men det var flera dagar sedan och ännu inget svar. Så nu har jag mejlat igen och frågat om det tar lika lång tid att få svar på frågan som det tar att tillverka körkortet.... Less!

   


Snart åker ytterkläderna på. Har en maskin med tvätt som ska hängas ut på tork, hundpromenad som ska gås och spår som ska dras. Sedan blir det jobb resten av dagen.

   


Ha det så gott


 
 
Ingen bild

Britt

23 maj 2012 10:11

Hej Jenny!
Jättefina bilder på dina vovvar.
Nog märks det att du är släkt med Cecilia. Det där låter precis som när hon berättar om allt konstigt hon drömt. Ni två borde nog träffas och analysera era drömmar. Har du förresten hört att hon skaffat en hund till?
Kram

 
Ingen bild

Jenny

24 maj 2012 08:36

Tack Britt. Så drömmeriet är ett släktdrag. Vilken duo vi vore för en drömtydare, rena drömmen (eller kanske mardrömen, hehe) Peter minns aldrig vad han drömt och förundras ofta över mina knepiga drömmar. Oj, nej visste inte att hon skaffat en till. Hoppas vi ses om jag styr kosan neråt.
Kram.

 
Ingen bild

Cecilia

25 maj 2012 22:32

Hej kusin!
Skönt att höra att man inte är ensam! ;)Några mammutar tror jag aldrig att jag träffat på men elefanter och andra djur, människor och platser som inte alls passar ihop. De flesta verkar tycka att jag är konstig som drömmer sådant men jag tycker det är bra med fantasi :)
En liten Zingo har jag skaffat så Flisan har fått en kompis. Kom och hälsa på!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards