Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Orm VS humla och Fanny VS Mimmi!

Av Jenny - 30 maj 2012 15:30

Konstigt rubrik? Jag vet! Men när du läst inlägget fattar du, förhoppningvis.


Det hjälper inte att gråta så idag var jag faktiskt tvungen att skratta åt min kalaskula. Mat är gott, helt enkelt.

(O)passade nog är jag dessutom inne i en receptprövarperiod och får så vid 38 års ålder plötsligt upptäcka en hel värld av smaker, somliga helt obekanta för mig. Så mycket gott, så lite tid.


För att få lite omsättning på kalorierna måste man ju motionera och idag tog jag med mig Affe på en ny löptur. Dagens löpning gick betydligt lättare och jag hade lätt kunna springa mer än de 30 minuterna det tog oss att springa hem. På vägen bort promenerade vi i sakta mak och jag ljuger inte när jag säger att mitt hjärta stannade för någon sekund och marken nästan försvann under mina fötter. Affe, som var framför mig, tvärstannade plötsligt, stod paralyserad och ryggade sedan blixtsnabbt tillbaka. ORM! ORM! ORM! Jag var helt säker. Till saken hör att jag har fruktansvärd ormfobi. Inte bara så att jag tycker de är lite obehagliga utan de får mig att må riktigt, riktigt uselt. 

Men när lilla Affe backar undan kommer något fram ur grästovan framför honom, en HUMLA. *Haha* Jösses, Affe ser milt sagt snopen ut och jag känner hur mina ben omgående förvandlas till en dallrande gelemassa. Ungefär som när man i trafiken är med om att "nästan" krocka och man blir så skakig att man måste köra in till sidan och hämta andan innan, man kan fortsätta. Precis just så blev min respons på Affes potentiella orm. Kanske det var chocken som sedan omvandlades till adrenalin när jag skulle springa hem.


Min mor fyller år idag och även om hon tycker om alla sina fyrbenta barnbarn, klappar hennes hjärta lite extra för Fröken Fanny. Så naturligtvis blir det grattiskort med bild på lilla damen ifråga.


   Grattis på din dag mojmoj!

 

Fanny eller Mimmi Pigg?  

 

Ha det!

 
 
Pirjo

Pirjo

30 maj 2012 17:30

Var glad du med bara en liten kalaskula, här är det ett traktordäck runt midjan:( Och viljan att arbeta bort det vill inte infinna sig, inte blir det lättare av att gå hemma och ha tråkigt. Hon är bara för söt lilla Fannyfröken:)Ha det!

http://www.gransdalen.kennelsida.se

 
Ingen bild

mamma

31 maj 2012 12:11

Stort tack föR de jätte fina grattiskortet på otroligt söta fröken Fanny.Hjätat klappar för alla fyrbenta barnbarnen men som du vet har jag och Fanny en speciell relation.Tusen tack och kram.

 
Ingen bild

Jenny

1 juni 2012 15:39

Pirjo, Var hade jag skrivit att den var liten, min kalaskula? ;)Du har då rakt inte något traktordäck, skojare där :D

Mamma, varsågod och kram.

 
Malin

Malin

2 juni 2012 13:12

Hej på er! Ett tag sen jag var här inne och kikade
Dagarna rasar förbi i ett rasande tempo, fullt sjå att hinna med allt jag ska-måste-borde.. Fin Fanny i rosett - blev du månne lite inspirerad av Doggy ;) http://madofi.webblogg.se/images/2012/disney-d_202842446.jpg

Ny uppis härrom dagen med massor av bilder för första gången på länge. .. går fortfarande o väntar på att det ska dimpa ner ett Affe-mail, tycker det är jättekul att kunna hjälpa/inspirera andra terrier-fantaster!

Ha en trevlig helg!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards