Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Affe-kleptoman!

Av Jenny - 15 juni 2012 09:30

Jobba, jobba, jobba, urk, det smakar inte alls just nu och jag som ska jobba hela semesterperioden.

I år känns det verkligen som att jag inte kommer att härda ut. Försöker intala mig att om endast 10 veckor är det fritt fram för min semester, suck.

Greppade ett sista halmstrå och försökte få till en extra ledig dag innan h-vetet brakar lös nästa vecka. Men nej. Blir måttligt besviken när vikarierna är för bekväma för att ställa upp. De dikterar sina egna villkor och ställer krav. Om jag jobbar DÅ, ska jag vara ledig DÅ och jag tänker inte jobba DÅ, och inte osv.

När jag började i "vik" svängen tog jag vad jag fick. Visst är det bra att de har skinn på näsan men för oss ordinarie kan det kännas nog så surt och inte så lite snopet många gånger. Men vänta bara, någon gång är det pay-back-time och gissa vem som inte  kommer att lyfta ett finger för att undsätta.


Nog med bitterhet. Jag är ju inte sån egentligen, bara ibland när det inte går min väg *hehe* Och kan väl tillägga att det är jättefina vikarier i övrigt och jag tycker bra om varenda en. Men som sagt lite för bekväma eller för gott om pengar *haha*  Dessutom får jag denna gång skylla mig själv eftersom det var med väldigt kort varsel som jag ställde frågan. Så nope, jag är inte det minsta bitter, egentligen. Nu till något helt annat.


Affe, erkänd kleptoman är bara så pinsam så man vill sjunka genom jorden. Sambo hade en långväga gäst som övernattade hos oss. På morgonen duschade han och lämnade efteråt sin väska i köket. Affe som never ever kan låta bli att stoppa nosen i en väska frångick naturligtvis inte sina principer bara för att det råkade vara en total främlings väska. Alltför sent inser jag gästens uppenbara misstag och hinner precis registrera en Affe, glad ihågen, dra i väg med något vitt fynd från väskan. Gode gud låt det inte  vara ett par kallingar, låt det INTE vara ett par kallingar. PETER! *host* Affe har tagit... något.... Visade sig vara ett par tubsockar, tack och lov.


Nu ska jag åka till jobbet och koppla på leendet ända till 21,15 Sedan hem och sova för att koppla på det hela långa lördagen också.


SMILE


  

 
 
Malin

Malin

16 juni 2012 22:02

oj oj - MYCKET att läsa ikapp - härligt!
Mycket intressant/rolig läsning & fina bilder!
men hörru - ser ut som Fanny skulle behöva sommar-friseras ;)
Hoppas du "härdar ut" under sommaren & kan hitta energi/kraft
någonstans ifrån (know that feeling - mellan varven letar jag själv..)

Go lördag!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards