Alla inlägg den 8 december 2009

Av Jenny - 8 december 2009 17:15

Så känns det när man haft migrän, modell grand mal (för att tala epilepsi termer, dvs kraftigt eller större anfall)

Hela verksamheten satte igång när jag var i Luleå på läkarbesök. Den tänkta slutklämmen på julhandlingen uteblev och det blev snudd på hastighetsrekord hem istället.

Lilla Fanny visste precis vad som var på gång när jag kom hem. Hon är iofs uppvuxen med migränrutinen, byta kläder, ta medicin, isblåsa, sova, sova, sova. När jag plockat ut isblåsan ur frysen stod hon redan vid sovrumsdörren, klar att krypa ner under täcket med matte   

När hon var valp pluggade jag i Luleå och då var migränen mer en regel än ett undantag. Nu händer det betydligt mer sällan, tack och lov.


Fast helt lottlös gick jag faktiskt inte från Luleå besöket. Har en tid sneglat på ett par adventsljusstakar i svart smidesjärn från Åhlens. Idag blev dom mina    Och jag fick tag på en av julbordets viktigaste deltagare, den kräftmarinerade sillen.


Nu har jag fått i mig lite mat, druckit kaffe, ätit lussebulle och livsandarna börjar sakteliga återvända.


Fick igår ett ungefärligt arbetsschema fram till jul. Om jag säger så här, vill ni träffa mig kan ni komma till Ica, då förstår ni på ett ungefär hur det ser ut   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards