Alla inlägg den 12 december 2009

Av Jenny - 12 december 2009 17:45

Skulle avnjuta lite glögg men det sprack eftersom innehållet jag hällde upp i kastrullen var fyllt av flagor. Tydligen så ska man inte lagra glögg  


Funderar på vad jag gjort sen förra inlägget och kan konstatera att det inte är speciellt mycket eller något utöver det vanliga. Det är rätt skönt ibland att bara vara och inte ta sig an en massa projekt.


Idag passade vi iallafall på att foto Bella, yngsta jämten. Man måste passa på medan det är någorlunda bra ljusförhållanden. Hurra för att det inte var gråväder idag, jag blir omedelbums flera nivåer gladare när jag slipper den gråa tunga skyn   

Hur som helst ville husse ha lite fina sidobilder på Bella. Jag som investerat i hundtomteluva ville annat   Här är mitt bidrag:


 

Min favvo jämte, Bella


Tanken är att Fanny och Emis oxå ska posera i luvan med det får bli imorgon det.


Usch imorgon borde jag göra köttbullar, tråk, tråk. Gillar köttbullar men inte att tillverka dom. Men färsen är redan inhandlad och onödigt att låta den gå till spillo. JA, jag har köpt färs, fast jag har frysboxen full. Men si köttbullar på älgfärs går icke att äta    Har fått sådan avsmak sedan jag en gång blivit bjuden på gråa, geggiga älgfärsbullar, har aldrig efter det lyckats förmå mig till att ens prova göra egna.

Kan tillägga att jag säkert stod en kvart vid köttfärsdisken och funderade på vilket sort jag skulle välja. Förr fanns det nötfärs och fläskfärs, idag finns det säkert 15 sorter till.


Var på Candy world igår och det måste vara som för en alkoholist att gå in på systembolaget. Jag har inte ätit godis på många månader, saknar det inte heller. Men att få alla godsakerna rakt upp i nyllet är något helt annat. Ståndaktigt köpte jag bara "ge bort" godiset och inget åt mig själv att ha till senare. Tänk om jag skulle vara lika duktig på att låta bli fikabrödet till  kaffeslurken   Sa till sambo senast idag att min träning   skulle ha så betydligt mycket bättre effekt om jag lät bli att klämma i mig kebab geggamoja (från Torneå, bestående av pompa, kebabkött och vitlöksdresssing) pizza och lussebulla. Men så attans tråkigt det skulle bli    


Ha en trevlig kväll för det ska jag, alldeles själv med vovvarna.

Sambo är och kollar hockey. Han ska bevittna hur Luleå (förhoppningsvis)förnedras mot Modo (heja, heja Modo) Jag blev inte medbjuden, vilket faktiskt kvittar. Jag är Djurgårdare ut i fingerspetsarna och fullkomligen avskyr Luleå. Det resulterar alltid i att jag håller på Luleås motståndarlag vilket per automatik gör mig till ovän med nästan samtliga deltagare i sambos släkt   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards