Alla inlägg den 14 december 2009

Av Jenny - 14 december 2009 15:45

Jepp, tre avbockningar till på "att göra" listan innan jul. Mammas julklapp är skickad, skinkan är inhandlad (hos konkurrent butiken) och lilla Lindas sista klapp är beställd   

Kvar att göra är bland annat att grava laxen och det tycker jag är svårt. Sista gångerna har inte resultatet blivit så bra.   

Hela 18 minusgrader blev det igår kväll   Jisses vad kallt det kändes och vad konstigt när det inte finns någon snö och är sådan kyla. Men nu snöar det iallafall och jag tror faktiskt att den här snön kommer att stanna kvar.


Har stått hela förmiddagen och tillverkat matlådor, inte själva lådorna då, utan innehållet. Hela åtta styckna blev det, skönt att slippa tänka på matlagning när man jobbar från morgon till kväll.


Hittade något jättesmarrigt idag när jag var och handlade, nämligen chickenkebab. Dom såg inte så aptitliga ut, liknade mest hundkex    Men stekta, tillsammans med pitabröd, potatissallad, tomat, gurka, rödlök och mangoraja sås blev det superduper gott.


Har förövrigt just idag drabbats av jullatmasken och fikamasken   Brukar drabbas av detta varje år i tiden kring jul, dock ovanligt sent i år. Detta innebär i praktiken att jag lägger allt vad träning heter på hyllan samt fikar hejvilt. Någon gång, helst innan nyår försöker jag ta en avmaskningskur.  


Övrigt oviktigt vetande, del 1!

Jag åkte på blåskontroll nummer två, två dagar efter den förra 


Oviktigt vetande, del 2!

Jag såg en stjärna falla härom kvällen   Ett  av himlens mirakel och jag blir alltid lika fascinerad. Det är många år sedan jag såg det sist och då är jag ändå en person som konstant går med nacken i nittio graders vinkel när det stjärnklart på kvällen. Blev så till mig att jag glömde önska något.....



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards