Alla inlägg den 17 december 2009

Av Jenny - 17 december 2009 09:45

och då talar vi alltså återigen om grader. Fötterna är som isbitar och här hemma fryser jag konstant. Vilken tur att jag snart får åka och arbeta, så man får upp värmen i kroppen.


Än så länge är det faktiskt relativt lugnt på affären ingen rusning eller hysteri. Fast jag antar att folk kanske väntar på lönen?


Någon som vet hur man utrotar renar? Dom får iofs gärna finnas men inte i anslutning till huset (mitt hus) Jämtarna i hundgården får minst sagt spel när dessa korkade djur trampar om kring längs knuten och jag får min skönhetssömn   störd under nätterna eftersom jämtarna naturligtvis inte kan hålla snattrar när Rudolf står på vägen och räcker ut tungan.


Hade tänkt få ett litet träningsåterfall idag. Men dieselvärmaren hade inte gått igång och ärligt så när klockan ringde 05,15 hade jag ändå bestämt mig för att stå emot återfallet   Gissa hur skönt det var att dra duntäcket över huvudet när man konstaterat dagens temperatur.


Nu ska jag gå och göra en liten snabbstädning och när jag kommer hem från arbetet i kväll ska jag grava min firre.


Här är en bild på Fanny, väl inpackad i fårskinnet och inte någon fantast av snö och kyla.


MMS-bloggning  


Ha det gott och frys inte ihjäl...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards