Alla inlägg den 21 december 2009

Av Jenny - 21 december 2009 08:01

Igår skulle jag och Emil gå på gemensam julpromenad med den lokala hundklubben. Det var tänkt att vi uppklädda i julmundering skulle gå en promenad på stan och sprida lite julglädje. Så med Emil utrustad i sin nya fina tomteluva begav vi oss till stan. Men vi var lite sena    så när vi kom till klubblokalen hade dom redan hunnit gå. Bara att åka hem igen för en hund gör väl ingen jul   


Åkte hem och tillverkade julgodis istället. Det blev vita tryfflar med smak av vanilj och citron och mörka tryfflar med smak av mint. Dom mörka blev en helt egen komposition eftersom jag ibland blir lite dyslektiskt när jag ska läsa recept   Sambo var försökskanin och dom fick godkänt.


Vid 21,30 kom jag på att jag borde göra knäck oxå   Så det gjorde jag. Det hela gick så snabbt och smärtfritt så jag gjorde en sats till, med saffranssmak.

Vad i hela friden håller du på med undrade sambo, som inte trodde sina ögon när han såg mitt igång dragna knäckprojekt, just innan läggdags.


Min axel är bättre men ännu ond. Var en sväng till Nautilus igår mest för att få stretcha och töja lite i axel och nacke. Borde åka idag oxå men känner mig totalt inspirationslös.


Börjar jobba senast 14 idag men åker in tidigare, vi har nämligen julbord framdukat i personalrummet idag och imorgon, mums. Tror inte jag hinner med något julbord imorgon så då måste jag ju passa på idag.


Nu ska jag gå och lägga in min sill.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards