Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

5 saker du inte visste.

Av Jenny - 25 januari 2010 15:15

Jag har fattat ett fruktansvärt svårt beslut och nu när det känns alltför tungt att blicka framåt, kanske det hjälper att titta på det som varit istället. Så idag bjuder jag på lite av det gamla, saker som ni kanske inte visste.


1. Min första hund hette Dino och var mest troligt en korsning mellan collie och norrbottenspets. Han var god som guld och levde till han var ca 12-13 år.


  

Dino


2. Nästa hund blev Sonny, en chihuahua. Jag var före min tid, innan chihuahuan blev en trend och ett attribut. Sonny kan ha varit en av de sjukaste chihuahuorna någonsin. På djursjukhuset blev han känd som Sonny med basrösten. Epilepsi, hjärtfel, buksportkörtelsproblem är några av åkommorna.


 

                                Sonny  


3. Sonny fick en kompis, Molly även hon chihuahua. I drygt 11 år fick jag ha dom hos mig. Sonny somnade in ett drygt år innan Molly. Plötsligt stod jag där utan hund och det var då allas våran lilla fröken JRT dök upp som en virvelvind.


 

Molly även kallad Morpan 


4. Jag har haft två grisar, Nöffe och Nasse. Jag kunde inte äta köttet från någon av dem.


   

              Nöffe eller möjligtvis Nasse =)  


5. Jag har haft en egen tam ko, Maja. Den kossan var otrolig, följde mig som en hund, satte jag mig ner i hagen så lade hon sig brevid.


  

Min ko, Maja (liggande) 


Nu vet ni mer...

 
 
Ingen bild

majsan

25 januari 2010 17:02

Hej vännen! hoppas att du mår bra, vilka fina djur du haft :) fina bilder.. Kram

 
Ingen bild

melitta

25 januari 2010 19:44

Hejsan! Vilka söta djur du fått äran till att äga o ha:) Hoppas det inget jobbigt beslut du tagit!! Och att det snart känns bättre.
Många goa kramar:)

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

26 januari 2010 18:55

Stor kram, vad det än gäller så brukar du ta kloka beslut så det är säkert rätt även om det är svårt. Och hur jäkligt det än är nu så kommer det ljusa stunder och livet blir kul igen. Det vet du ju, men tänkte bara påminna dig... ;]

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards