Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Jenny - 22 januari 2010 19:45

Nackdelen (och naturligtvis fördelen) med att vara uppe före tuppen är att dagen blir väldigt lång. Och har man bestämt sig för att inte göra desto mer kan det bli fruktansvärt tråkigt, vilket jag har nu.


För att fördriva tiden har jag nu förberett frukostfrallor, kalljästa. Dom ligger alltså i kylen och jäser till sig under natten för att sedan imorgon bitti gräddas och avnjutas till frukosten.


Kvällens scones är också på G, om nu bara sambon kunde pallra sig hem från sin innebandyträning.


Detta kan vara en av de lataste dagarna någonsin. Sedan förra inlägget har jag enbart förutom frallorna och sconesen, startat en tvättmaskin, rastat hundarna, hängt upp tvätt och sovit på kökssoffan.


Funderar på morgondagens mat. Har hittat ett recept på Vitlöksdoftande kyckling som verkar himmelskt gott. Bland annat ingår kokosmjölk, grädde, sweetchilisås och paprika, yummi. Eller oxå Tacoknyten, dräggel. Man tar en smördeg som man fyller med färs, krossade nachos, salsa, riven ost mm. Rullar ihop och gratinerar i ugn.


Hungrig, hungrig, hungrig....

Av Jenny - 22 januari 2010 13:45

När klockan visade 07.50 var jag på väg hem från stan, då hade jag redan hunnit träna, duscha och bada bastu, inte illa. Den allra bästa starten på en ledig dag tycker jag. Käkade frukost och begav mig åter till stan för en artighetsvisit samt lite handling.

Nu har just avnjutit en högst delikat lunch, leverkaka   Har så längtat så länge. Nu klarar jag nog mig ända till kvällen då det vankas scones.


Jag var duktig igår, trots huvudvärken. Städade hela huset och hade till och med ut sängkläderna. Så idag behöver jag inte göra något mer, bara slöa, Hittade en superbra fototidning när jag var och handlade. Den ska jag nog tillbringa en god stund med, uppkrupen i soffan. Tänkte försöka lära mig lite mer om vitabalans, macron mm för att förhoppningsvis kunna ta lite bättre bilder.


Här är mina tulpaner:

  


Ha en mysig fredagskväll.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards