Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Jenny - 11 februari 2011 08:30

Jag är bekymrad över min surdeg, jag tror den är död    Den luktar svettig sportsko (vilket den ska göra, tror jag) men bubblar inte. Meningen är att den ska vara klar idag och blandas i en annan så kallad fördeg, som ska jäsa till imorgon. Men måste väl prova ändå, synd att bara slänga eländet efter en dryg veckas matning och omsorg.


Detta kan vara den lataste veckan på väldigt länge när det kommer till träning och motion men jag har varit så ofattbart trött och omotiverad. Så imorse när jag faktiskt var relativt pigg och alert då var det - 33.1 grader, vilket fick mig att tycka synd om både bilen och mig själv. Så istället jag gjorde eld i pannan, placerade Fanny under täcket och snarkade vidare. Nu känner jag ett stygn av dåligt samvete.


  

Bildgåta, svar längst ner :)


Har spikat upp lite mer ramar och några tavelhyllor på väggarna med varierande resultat. Kontentan är att jag nu har exakt 15 ramar på väggen, varav endast en innehåller ett foto, väldigt snyggt, NOT.


Inhandlade igår en snäckskalslampa som jag ännu inte riktigt vet om jag gillar, men kroken sitter redan i taket så det finns ingen återvändo, tingeltangel tyckte sambo, som kan ha rätt.


I flera år har jag varit på jakt efter en speciell modell på byxor, så sent som förra veckan googlade jag faktiskt på modellen men gick återigen bet, som så många gånger förr. Eller egentligen finns de och har funnits hela tiden men enbart i gravid och barnmodell.  Döm av min förvåning då jag igår passerade H&M och fick syn på just det jag sökt i flera år nämligen så kallade snickar- eller hängselbyxor. Jag tror inte att jag kanske egentligen passar i denna modell men WTF det struntar jag i. Naturligtvis hänger det ett par i min garderob nu, de är jättesköna och lyckan är total.


Jag har tagit det lite lugnare på bakfronten och har enbart slängt ihop två omgångar Oopsisar, ett äckelgott bröd som är busenkelt att göra och passar att klämma i sig när man inte riktigt är hungrig men ändå vill ha något i magen. Allt som behövs är några ägg, Philadelphiaost, bakpulver, salt, fiberhusk samt lite solrosfrön, in i ugnen 25 min, klart.


  

En Oopsie

 

Till helgen tänkte jag prova göra min egen pommes helt från scratch, alltså med råpotatis som ska friteras i olja. Tycker det är lite halvobehagligt att hålla på med olja på spisen men får väl ha grytlocket tillhands i fall oljan bestämmer sig för att börja brinna.


Ser man på, nu är det bara 22.4 minus grader och naturligtvis har det börjat snöa, bläää.


  

Bilden är tagen i tisdags (-16 grader)  


Ha en trevlig fredag.


Svar på bildgåtan: En Fanny nos, så klart :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards