Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Jenny - 17 februari 2011 08:51

Idag är jag lite bekymrad. Affen-Piraffen måste nämligen vara ensam megalänge (5 timmar) och inte kan jag trötta ut honom det minsta lilla med exempelvis promenad eftersom det just nu är 33.9 jävla minus grader  


Han har varit ensam nära på 5 timmar tidigare men då har han varit rejält matt av kontinuerliga promenader. Så det blir till att försöka aktivera inomhus istället så gott det går. Just nu ligger han och tuggar ben, tänkte senare försöka gömma lite godis som han får nosa upp och kanske plocka fram aktiveringsspelen.

Det börjar verkligen bli en damp-terrier eftersom vi inte har kunnat gå på promenad sedan i lördags och dessutom är det inget rehabbad denna vecka, som han kan tömma energi på.


Jihaaaaa, för otrött terrier, suck. Matte är desto tröttare och inte van alls att arbeta. Före halv tio låg jag nerbäddad igår kväll, snark. Idag har jag en gräslig huvudvärk, tror det kan bero på för mycket sömn  


Men nog är det gott att vara tillbaka på jobbet är dock inte helt övertygad om att alla håller med. Jag har förmågan att dra fram som en virvelvind och skapa kaos genom mina (goda)förehavanden. Igår råkade jag liksom haverera skärmen till postens dator. Skärmen, vilken vi är totalt beroende av för att kunna ta emot, skicka och lämna ut paket. Mamma Mia, postkön bara växte. Jag lyckades i alla fall, efter många om och men åtgärda felet.


Håll gärna lite tummar och tassar för att det går bra med Piraffens ”ensamhemmadag” idag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards