Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Jenny - 25 februari 2011 09:45

Idag blir jag inte långrandig. Det jag inte gjorde igår ska bestämt göras idag, dvs. städa. Sedan blir det promenad med Affe i blåsten och snöyran, därefter dusch, mat och arbete. Just nu verkar det dock lite problematiskt med både städning och dusch eftersom jag inte har någon ström. Vilket är precis som vanligt, så fort det blåser och snöar lite intensivare.


Jag fixade ihop en frozen cheesecake igår samt en Baileys kladdkaka med chokladglasyr och kanderade pistagenötter. Törs inte säga något om resultatet eftersom de hamnade omgående i frysen. Men så här ser de ut i alla fall:


  

Frozen cheesecake 


  

Baileys kladdkaka med chokladglasyr och kanderade pistagenötter.

 

  

En liten semla är väl aldrig fel, denna pudrad med kako, till sambos lycka.


Jag har drömt underliga saker inatt, helt utan rim och reson. Adam från Mästerkocken (TV) var med i TV-programmet halv åtta hos mig, där han bakade kladdkaka. Jag var på Ica och letade efter Cola light (jag som inte ens dricker läsk) som bara fanns i typ 1 liters burkar. Dessutom har jag åkt en otäck hiss, stått på vingliga varuvagnar, osv. För drömtydare har detta säkert en solklar innebörd för mig betyder det bara att det varit en hektisk natt.


En bild på min Piraff från imorse. Varför ska man ligga i korgen när man kan ha den som täcke.


 

Min lilla sötis. 


Ha en trevlig fredag   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards