Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Jenny - 23 februari 2011 17:00

Min energi är borta och nu vill jag veta var den är. Jag blir så less på att vilja men inte orka.

Jag premiäråkte skidor igår (i bästa Mora-Nisse stil fast i slow motion då). Det var gräsligt jobbigt och mera halt bakåt än framåt. Det var snårigt och svårt att ta sig fram, bitvis hade en machete varit på sin plats men samtidigt var det helt underbart och ljuvligt  

  

Omöjligt att ta sig fram upprätt.

 

 

Vackra vita vidder. 


Saknade dock min skidkompanjon Emil    Att skidra med vovve är så mycket roligare än att göra det på egenhand.


  

Min änglahund Emil på Nikkala isen. Mattes hjärta är ännu trasigt  


Men till poängen, jag tar helt slut och ännu idag är energin och orken helt bortblåst.

Skulle åka och träna imorse, var hur pigg som helst när klockan ringde men kroppen var alltför tung och trött för att jag skulle ta mig iväg.

Fick i eftermiddags tvinga iväg mig själv på promenad med Affe men det gick både trögt och tungt. Kändes som benen var fulla med bly och fötterna gjutna i betong. Det är inte kul alls.  



Bokrean startar idag och tidigare (på den tiden när det inte fanns miljoner internetbokhandlar) var detta en av årets verkliga höjdpunkter. Jag styrde alltid kosan mot Luleå och fyllde på litteraturen i bokhyllan. Nu för tiden klickar jag i väg en beställning på Adlibris, snabbt, enkelt och bekvämt men inte alls samma känsla. I år innehöll beställningen mest kok- och brödbakningssböcker


Var förbi Stadium för att inhandla ett par av mina absoluta favvostrumpor (VARMA skapelser) men kom ut med betydligt mer. En jacka, tre par strumpor och två tjocka tröjor fick följa med hem. De hade rea på vintersortimentet dessutom fick man det billigaste plagget på köpet om man handlade tre varor, plättlätt fixat om man heter Jenny. Var även förbi Ittala outlet och köpte mig en ny kniv, nästan som en mini machete.

  

Min nya kniv, en rejäl doning.

 

Nu ska jag gå och göra ingenting   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards