Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Jenny - 19 februari 2011 21:15

Kanske det har vänt, kanske kylan har släppt sitt grepp nu.

Passade på att gå en promenad med båda vovvarna (en i taget) på dagen medan det var lite mildare (-19 grader) och det gav genast respons hos Affe som har varit avslappnad och behaglig hela kvällen. Tänk vad en promenad kan göra.


Något fruktansvärt tråkigt och nedslående var att jag idag såg en aningen antydan till hälta på ena frambenet hos Piraffen, det bekymrar mig så klart rejält. Börjar han halta nu (igen) är det liksom kört. Jag hoppas verkligen att det bara var något annat som spökade.


Annars har det varit en lat dag. Jag tog mig visserligen till gymmet imorse men efter det känns det som jag inte gjort annat ätit. Vi har varit på kalas och fikat gott och njutit av trevligt sällskap (tack M   för att du lånade ditt öra), ätit middag, snaskat en massa nötter av olika slag och inmundigat en ytte pytte, liten Baileys, nu står magen ut i fyra hörn, urk.


Önskar det skulle vara något bra på TV men nä det är bara gamla repriser eller den förhatliga melodifestivalen som jag notoriskt bojkottar, usch. Så sängen lär hägra rätt tidigt anar jag.


Lite foton:


  

 Fröken Fanny på fåtöljens ryggstöd, kolla in bakbenen.

 

  

Mina fina tulpaner som fick sista vilan i snön, visst ser det lite vemodigt ut.

 

Ha det bäst   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards