Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Ensam i mörkret!

Av Jenny - 6 december 2009 16:45

Visst låter det dramatiskt och väldigt synd om den drabbade?    

Så här var det. Sambo bevistade den årliga älgfesten igår kväll och dit är inga kvinns inbjudna. Men jag sörjer icke för detta är en tillställning jag definitivt inte önskar bevittna. Hur som helst hade jag bullat upp framför TVn, skulle med vovvarna i lugn och ro kolla film hela kvällen. Gick bra i cirkus 35 min sedan gick strömmen och det blev becksvart. Den var borta 10 minuter och kom tillbaka. Nytt försök och fick zappa en god stund i filmen innan jag hittade rätt. Då gick naturligtvis strömmen igen och igen. Tredje gången gav jag upp och gick och la mig istället 


Idag funderar jag på varför det inte kan få vara vinter när det är vinter. Igår eftermiddag började det töa IGEN och nu idag är det nästan 2  plusgrader. All den vackra snön som täckte träden har runnit av och det blött, blött, blött, imorse fick jag plocka fram gummistövlarna på nytt.


Två hundsvängar har det blivit idag. Först tog jag och sambo med oss Fanny och Bella till skogen. Tanken var att Bella skulle få mer skogsvana inför kommande jakt. Men enligt husse blev det mer en lekskola när jag och Fanny var med   

Hade med kameran och hoppades kunna ta lite bra bilder. Men ljuset var uselt och mina fotoobjekt var alltför rörliga och osamarbetsvilliga. Några bilder blev det iallafall, du hittar dom här   


Sedan var det Emils tur, som fick en promenad på tu man hand med matte (det bästa som finns tycker Emisen) Hade tänkt ha honom lös men det är lite för mycket "dumrenar" i farten så jag vågade inte chansa. Istället fick han hoppa upp och ner på cementblock längs den bilvande järnvägen och belöningen, slick från skinkosttuben     är nästan likställt med att springa lös.


Imorgon börjar jag jobba igen och det känns faktiskt helt ok. Jag tror jag har haft den bästa ledigheten någonsin så nu får julruschen sätta igång, jag är laddad och redo   

 
 
Ingen bild

Ia

7 december 2009 18:22

Undrar vad dom igentligen pysslar med på dennna Grisfest....ops.. menar Älgfest;) Ante kom hem o hade ont lite här o där=) Träffade din kära sambo o han verkade oxå lida av smärta!! Då pratar vi inte bakis(Hihihi)

 
Ingen bild

Jenny

8 december 2009 16:35

Nä, speciellt bakis var han inte men ont i kroppen och rivmärken. Man kan ju bli misstänksam för mindre ;) Fast enbart en bunt med karlar som festdeltagare är jag inte speciellt orolig för =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards