Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Minus 22,7

Av Jenny - 16 december 2009 09:15

och då är det tyvärr inte kilon vi pratar om utan GRADER. - 22,7 grader visade nämligen termometern imorse när jag klev upp. Hutter, hutter.


Jag har plockat fram alla mina varmaste kläder och igår tog jag mig nästan inte ur bilen, så påbyltad av täckbyxor, dunjacka mm. Likt en michelingubbe rultade jag sedan in på Ica  


Av spåren att döma har det varit Rudolf race här i Keräs igår. En massa renspår längs vägen och antagligen är detta anledningen till att hundarna bjäffat konstant. Om tomten nu måste motionera sina renar inför jul, måste han då prompt göra det här i Keräs? Finns ju istället så många andra bra, hundtäta byar åt andra hållet   


Föresten väntar jag spänt på min julklapp till mig själv. Tycker jag varit så snäll under året   så jag var förtjänt av en ny   Vänta, vänta, vänta....


Ha det gott alla...


 
 
Ingen bild

majsan

16 december 2009 10:30

Ja du Jenny du är ju snudd på värre teknikfreak än min sambo med dina mobilfåner...;)

 
Ingen bild

Linda & schäferligan

16 december 2009 17:30

Oj, ni hade ju kallare än oss imorse då! Trodde knappt det var möjligt, -19.9 hade vi här som kallast! Håller med dig & Lena om att julkänslan inte vill infinna sig riktigt, det har den inte gjort för min del på flera år :( Fast i år har jag tvångsspelat lite julmusik iaf i hopp om att hitta den igen! Eller så är felet att man är vuxen kanske?! ;) Och det är man ju definitivt när man tycker det är roligare att ge än att få klappar! =)

Hehe, duktiga renar som kan läsa kartan/GPS:en ;) :P

Stressa inte ihjäl dig på ica, såg ut som att dagen borde gå blixtsnabbt med allt d görat!

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

16 december 2009 23:05

Men JENNY! Som om det vore bra om du skulle gå ner 22,7 kilo!!! Vi vill ju ha kvar NÅNTING av dig - en ingenting-Jenny kan ju inte lägga lustiga spår åt oss, och orkar definitivt inte dra en kycklingklubba efter sig ;)
Du, tomten motionerar Rudolfarna här med. Fast ska man springa runt hela jorden på två dygn så behöver man nog lite yta att träna på förstås... =)

 
Ingen bild

Jenny

17 december 2009 09:32

Majsan, jo jag vet, är lite för svag för mobiler. Fast den förra är faktiskt ett helt år gammal nu ;)

Linda, jag bor i nån slags köldgrop ;) Svärföräldrarna bor några hundra meter bort och det är alltid kallare här än där.
Vuxen!? tanken har slagit mig när jag insåg att jag längtade mer efter maten än klapparna =D
Tiden på Ica går dessa dagar fort. Så fort att man knappt hinner ha rast. Men jag lyckades se dig iallfall :P Det gjorde jag inte härom dagen när min svägerska stod fyra meter ifrån mig.

Lena! Ja, en si så där 22 kilo kan nog vara i överkant ;) Man vill ju inte blåsa bort och dessutom måste man ju ha lite kroppshydda att forcera besvärliga spårmarksterränger med =D
Hm, funderar på om jag på något sätt kunde fösa ihop alla renarna åt ditt håll. Ska klura på det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards