Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Morgon mys!

Av Jenny - 3 januari 2010 11:00

Blev en riktigt mysig stund i soffan imorse.

Eftersom jag hade sådan huvudvärk var jag tvungen att gå och lägga mig igen efter frukosten. Med isblåsa i nacken och en Fanny på magen la jag mig i soffan under en gossig filt. Efter en stund kom Emil tassande, han och Fanny brukar inte kunna samsas om matte i soffan. Men försiktigt hoppade Emisen upp i soffan och gosade ner sig under filten, med huvudet vilandes på mitt ben   Lycka!


Har jag nämnt att Emil gillar att titta på tv? Allt från djurprogram till reklamfilmer. Han kan ligga i soffan och bara stirra på tvn. Finns speciellt två reklamfilmer som fascinerar honom. Den ena är treoreklamen, med de där små fåglarna som flaxar omkring. En annan är Sony Ericson reklamen för mobilen Satio, med en massa människor som studsar omkring på bollar   Är ännu inte riktigt på det klara om det är bra eller dåligt med hans tv-tittande men han är fruktansvärt söt när han gör det.


Hade tänkt göra en sammanfattning av 2009, särskilda händelser som satt sina spår. Vet inte om det är den envisa huvudvärken som gör sitt, men hur jag än försöker kommer jag inte på något specifikt. Kan ju iofs ha varit ett rätt slätstruket år också   


Ett speciellt datum blev i allafall 13 juni 2009, mitt gudbarn Linda    fyllde ett år och jag sprang min första mil den dagen. När min pappa skickade upp en stor låda med kantareller är också något jag minns med glädje.


Tråkiga händelser tenderar att sätta sina spår. Vår jämthunds tik Alba, fick i mars senorna i bakbenet avslitna under en utevistelse. Hemma i korgen låg 14 dagars valpar och väntade på sin mamma. En dryg vecka senare blev Fanny riktigt dålig och blev inlagd på djursjukhuset.


Nå, nu är det nytt år och vi lägger det gamla bakom oss. Numera planerar jag inte så stort utan tar mest en dag i taget, gör det jag vill göra, tar tag i det oundvikliga osv.






 
 
Ingen bild

Sari

3 januari 2010 18:28

Hej på er!

God fortsättning på 2010. Vi överlevde i år oxå men det var tufft för Teddy. Nemo tog emot det nya året sovandes på soffan :-)


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards