Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Vi behöver inte svettas!

Av Jenny - 9 januari 2010 10:45

Kylan håller oss i järngrepp och vägrar släppa sitt tag men nu börjar i vart fall jag bli något sånär härdad. Värre är det med hundarna eller rättare sagt Fanny som enbart kan uträtta ett behov åt gången innan krampen i tassarna sätter in.


Sambo är ute och letar hund. Alba är sin vana trogen och sticker så fort hon får chansen. I släptåg denna gång har hon Bella, mindre bra. Dagens letande sker dock till fots eftersom bilarna inte är riktigt pigga på att starta utan motorvärmare i den 25 gradiga kylan. Gissa om han är på bra humör   


Min mor konstaterade igår att Fanny ska fylla 7 år i mars. Jag för min del kan inte tro att detta är sant. Kan det verkligen vara den hunden som härom dagen låg mitt i tvätthögen på golvet och hade lyckats tugga och dra sönder ett klädesplagg i molekyldelar? Neeeee, den hunden är inte en dag över 6 månader.


Trevlig helg.



 
 
Ingen bild

majsan

9 januari 2010 12:45

Hallo! hoppas Peter hittar hundarna, läskigt å inte veta var de är.. Fanny hade säkert nå agg mot plagget som hon slitit i molekyler eller tycker det är dags för matte att gå å shoppa lite :) kram å trevlig helg.

 
Ingen bild

Jenny

9 januari 2010 16:03

Hej hopp! Båda hundarna är hemma igen. Ena kom frivilligt, den andra mindre villigt. Den ovilliga stod och skällde på Rudolf ren. Tomten måste ha missat att ta med sig denna hem =)

 
Ingen bild

majsan

9 januari 2010 20:53

Vad skönt att de är hemma igen :) Synd för Rudolf om han blev ensam kvar ;( det är väl därför han trivs vid er tomt så han slipper vara själv ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards