Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Lull lull åt mig!

Av Jenny - 13 januari 2010 19:45

Emils bakdel blev inte bättre av gårdagens veterinärbesök, snarare tvärtom. Stackars liten vovve   och inte kan jag hjälpa honom heller. Blev snudd på försenad till jobbet idag pga att han inte kunde sätta sig och uträtta sina behov. Men det är bara att avvakta, hålla tummarna och hoppas att det blir bättre.


Vet ni vad en korvsemla är? Inte!? Nä, det gjorde inte jag heller  Det visade sig vara en helt vanlig kokt korv med bröd   Det är högst allmänbildande att jobba på Ica.


På grund av min havererade axel jobbar jag lite mindre timmar nu än normalt. Axeln har blivit något bättre men tål ingenting, minsta lilla överbelastning gör att den blir svindålig igen    Det kommer inte att bli någon trevlig läsning när lönerapporten för januari dyker upp.

Men den dagen, den sorgen. Så för lite personlig uppmuntran har jag beställt lull lull åt mig själv, vilket är ovanligt eftersom jag inte är en tingel tangel person. Men nu har jag hittat ett ruskigt snyggt läderarmband och till det en silverberlock i form av en hund.


Dessutom hittade jag lite annat "måste ha" som exempelvis violte (hutlöst dyrt, har aldrig druckit så exklusivt te, men nog är jag värd det   ) en häftig plånbok samt ett gosedjur till en kommande liten släktmedlem    

Det är alldeles för enkelt att beställa saker på nätet men det är ju så kul. Nu är det bara det jobbiga kvar, att vänta på paketen.


Nu ska jag vräka mig i soffan och vänta på Morden i Midsomer. Ruskig "tantvarning" jag vet. Men den är oförutsägbar och man listar inte direkt ut vem som är mördaren, me like.


Ha det gott mina vänner.





 
 
Ingen bild

majsan

13 januari 2010 23:15

Hej, hade velat se minen på vissa när Jenny hade förklarat varför hon kom försent till jobbet ;) Var förbi i dag men du var uppe på lunch då :( typiskt.. Tur att jag inte jobbade med dig när han beställde "korvsemlan" då hade jag nog fått samma skratt anfall som med "Kattkvinnan" ;) kram

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

14 januari 2010 10:32

Hoppas Emisen och du blir bra snart!
Hehe, det är farligt att köpa gosedjur i förväg till små barn som ska fylla år, i alla fall för mig - jag fullständigt ÄÄÄÄLSKAR gosedjur fast jag inser ju att jag absolut inte har något behov av dem, särskilt som jag har helt levande såna om jag skulle bli gosesjuk ;) Men i alla fall har jag en helt underbar liten mjukisgiraff som egentligen var en present till en kompis barn, men jag kunde_bara_inte ge bort den så jag köpte en nalle åt barnet istället, och giraffen sitter så fint i min bokhylla nu

 
Ingen bild

Jenny

14 januari 2010 17:54

Hi hi, Lena, känner igen mig så väl. För precis så var det med bullterriern Berra jag köpte åt kompisens son i julklapp. Slutade med att jag var tvungen att åka till Åhlens i Luleå en vända till och införskaffa en likadan för att kunna ge bort :)

Majsan, jag fick hälsningen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards