Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Jenny - 4 januari 2011 12:00

Så var det griskallt igen, just nu visar tempen -29.6 grader. Jag och Affen skulle ha varit till Gammelstad i dag och Rehabbadat. Men att ge sig ut på 30 mils   resa i den här kylan är inget jag gör frivilligt, så vi avbokade besöket. Vi får rehaba lite här hemma istället (läs mysdag under filten)


Vår jämthundtik blev riktigt dålig kvällen mot måndag och vi fick åka in akut med henne igår morse. Hennes ena analsäck hade blivit kraftigt inflammerad och antagit formen av en vindruva, som under natten dessutom sprack. Som om detta inte var nog har hon under sitt (otillåtna) äventyr (på egenhand) i skogen lyckats förfrysa sina spenar. Att säga att hon mår dåligt är en underdrift. Nu är det metacam och inomhusvistelse i två veckor framöver.


Blir så attans less på kylan, för den gör det stört omöjligt att gå på promenader med Affen och han behöver verkligen dessa på alla plan, morr.


Tanken var att jag skulle ha återgått till min nyvunna sunda livsförning igår, efter julens alla utsvävningar. MEN, det brast rätt omgående, fy på mig. Nu har jag gjort det sämsta man kan göra. Jag har skjutit upp det till nästa måndag istället, gräva, gräva efter gottigott  


Har fått order av sambon om att ta lite foton på min bil som ska säljas men det känns inte lockande att gå ut och frysa fingrarna av sig, dessutom är jag lite motståndare till försäljningen. Men om nu någon vill köpa en XC 90 utan bilder kan ni ju höra av er   

Fick erbjudande att byta mot en fläskig BMW 535 dat, dock inte aktuellt då jag har krav på 4-hjulsdrift och plats för min specialbyggda hundbur  


Hörs en annan dag,om jag inte frusit ihjäl..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards