Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Jenny - 23 januari 2011 16:34

Söndagar är så tråkiga, liksom onsdagar de är också tråkdagar. Extra lång blev även denna dag eftersom Affe väckte mig före kl 7 med vad jag trodde var kräkning men visade sig bara vara en harkling (med en pytteaning tillbehör), skönt gillar liksom inte att torka upp sörjan


Har tillbringat dagen i gästrummet där det ser ut som en bomb detonerat. Valphagen är ännu uppställd och det är prylar och kartonger till förbannelse. Nu rensar jag och det rejält. När man är på rätt humör är det ljuvligt att få slänga och något jag lagt åt sidan helt är ”nostalgisparandet” Nä, iväg med skiten bara.


Nu är jag och Affen nyss inkomna från en kylslagen promenad, hade tänkt skippa den idag men det blev vila igår så det var bara att pälsa på sig och gå ut. Rätt skönt när man kommer in igen.


Min Fatboy är magisk den får mig att somna, vilket jag aldrig eller ytterst, ytterst sällan gör annars när jag tittar på film eller TV.

Vet inte vilken tid jag slocknade i Fatboyen igår men 22.10 var jag i alla fall i säng. Hittar man rätt ställning i den, har hela kroppen stöd och man slappnar väl av antar jag. Fast lite var det kanske filmens förtjänst också, den var inte bra alls


Den delikata middagen igår blev god men väldigt okomplicerad och mer egentligen en förrätt. Men äter man nog mycket….   Vad blev det då? Jo, det blev räkor, hårdkokt ägg och hackad tomat på rostat bröd, åsså lite majonnäs på toppen såklart (får ju inte bli för nyttigt)


Ska gå och fixa i ordning två surprise lådor till vovvarna, fylld med diverse leksaker. En låda att få ha en stund då och då. Att Fanny älskar detta visste jag redan eftersom hon haft en sådan låda tidigare men det var roligt att se att Affen var lika förtjust.

Så nu har jag letat i gömmorna och hittat lite skatter. Vet ni (jag kunde i och med den påbörjade röjningen i gästrummet) konstatera att jag har en hel stor flyttkartong fullproppad med hundleksaker. 

Undrar just hur Fanny skulle bete sig om jag lyfte upp henne på toppen av denna låda.


Nu är det definitivt köpstopp på hundprylar och scrapbooking tillbehör men det är en annan historia.


Mot måndag, ny vecka, nya möjligheter.


  

Fanny har en alldeles egen prick att matcha dynan med :) 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards