Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Jenny - 10 januari 2011 13:37

Funderade på att sluta spela in Affens ”ensamhemma” äventyr (det man inte vet) men nu har vi fått en ny aktör i handlingen. Lilla fröken Fanny har nämligen börjat agera och nästintill knyckt huvudrollen.

  

Jag kollar inte filmerna minut för minut och första timmen kan man lätt zappa förbi eftersom han är strängt upptagen med sin frysta kong.  Men helt plötsligt fick jag syn på Fanny (som vanligtvis ligger uppkrupen i soffan)utanför Affens hage, uppmanande Affen till bus eller möjligen försöka lura bort eller distrahera honom för att komma åt godisbitar. Hon är lite reserverad fortfarande, ”Emilterrorn” har satt sina spår. Men i dagens film fanns det inga hämningar alls, rumpan i vädret, öronen bak och svansen viftade för fulla skaft.  

Är inte riktigt på det klara ännu om detta är bra eller dåligt fast det förströr i alla fall Affen en liten stund.


Idag har jag lämnat honom ensam två vändor, först direkt på morgonen (nästan 2 timmar) och alldeles nyss (1.40) Han gafflar lite, tuggar ben, rullar sin tärning, skakar sitt Buster funbone, tittar, går runt och slumrar lite ibland. Bara att traggla vidare.


Innan jag lämnade honom gång två, gick vi på en prommis. Det var tungt för oss båda då det kommit ca 5 cm tung blöt snö så jag gick inte fullt så långt som vanligt. Få se hur Affens ben håller och i morgon är det dessutom baddags.


Nu tänker jag svära, tyder på dåligt ordförråd jag vet. Men jag är så satans   less på att ha ont i huvudet. Nacken känns som ett järnspett och ögonen skulle jag helst vilja slita ut och placera in isbitar istället. Dessutom har jag inte kunnat sova inatt, den sammantagna sömnen sträcker sig till max två timmar, om ens det. Anar en tidig kväll.


Trodde gymmet skulle vara proppat imorse med människor som skulle infria sina nyårslöften, nu när äntligen helgerna är över. Men alldeles öde var det. Jag klagar dock inte eftersom det är skönt att slippa vänta på maskinerna. 


Mina canvastavlor har anlänt men jag är inte riktigt nöjd. Affen blev jättebra och närbilden på trampdynan ok. Men Fanny och närbilden på nosen blev inte alls lika bra. Fanny blev en aning suddig och knoppen (nosen) för mörk. Hänger nog upp dem i alla fall, tillsvidare och kompletterar två canvas (också gråskala) i lite större modell. Måste bara välja ut bilderna och det är det absolut svåraste. Funderar även på att göra bilderna till fotoväggen i gråskala, men beslutsångest är mitt mellannamn. Sambo var inte alls imponerad av mina 4 utvalda tavlor. -Ska det där föreställa konstnärligt, eller? Jaja, är det inte en älg eller en björn som motiv så är det i hans tycke ingen tavla.


  

Sätter in bättre bilder när de hänger på väggen.

  

Den här hittade jag på Rusta idag. 

 

Nu ska jag gå och vila lilla huvudet tills sambo kommer och släpper iväg mig och Fanny på prommis.


Kram.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards