Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Jenny - 28 januari 2011 15:00

Skog, frisk luft och motion är som balsam för en orolig själ och helt klart bästa medicinen för mig. Dessutom är den ju nästintill omöjlig att överdosera (med liten triangel på motionen då)


Efter morgonens träningspass på Actic åkte jag direkt hem och tog ut Affen på en långpromenad. Det hade just börjat ljusna och temperaturen låg kring nollan. Tänk vilka tvära kast, igår morse när jag vaknade var det -25 grader.

Hem och duscha, få i sig lite frukost sedan var det Fannys tur att promenera. Den hunden gillar verkligen inte kyla och vill helst inte gå ut alls när det är kallare än 10-12 minus grader. Men nu när det blivit mildare far hon som en liten jetspole längs skogsvägarna och rullar sig, så fort tillfälle ges i diverse oidentifierbara obehagligheter.


När man gått med Affe är det verkligen en fröjd att få gå med Fanny eftersom hon kan vara lös och sköter sig själv. Med Affe är det ett evigt nötande att inte dra kopplet, få fnattryck och attackera grenar osv.


Hade planerat att ha Affe ensam en längre stund idag men rådande omständigheter gjorde att jag bara orkade vara borta ca 90 minuter, vilket är på tok för kort. Nå, imorgon är en ny dag med nya möjligheter.


Nu måste jag ta mig i kragen och göra något konstruktivt. Jag är nämligen gristrött efter att ha sovit som en kråka inatt, väldigt animaliskt beskrivet. Risken är annars stor att jag somnar på soffan och det vill jag inte, tar tusen gånger hellre en tidig kväll istället.


  

Så här såg det ut nere vid ån imorse.

 

  

Affe vaktar husses fot så den inte går iväg.

 

Trevlig helg till er.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards