Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Jenny - 8 januari 2011 15:30

En god vän har ett sådant väldigt bra uttryck på det där med att ta sig iväg till gymmet, ”att dallra iväg”   Du får förlåta mig men det var så bra och så beskrivande så jag måste bara få knycka det   


I alla fall så var det en mycket trött och tveksam Jenny som imorse dallrade iväg till gymmet. Det brukar inte direkt vara rusning en lördagsmorgon klockan 6 men idag var det i alla fall en till.

Hon körde stepmaskinen och herregud vad hon trampade, förväntade mig nästan att hela maskinen skulle fatta eld och explodera. Kan tillägga att hon dessutom var gravid, ganska mot slutet skulle jag tro. Kände mig snabbt rätt missnöjd med mitt eget avverkade svettiga steppass. Det lustiga är, att medan hon steppade som en maniac läste hon en veckotidning. Det såg så lustigt ut och jag blev alldeles fnissig, har aldrig sett något liknande och det såg rätt stöddigt ut faktiskt.


Jag och Fanny var på kvällspromenad längs skogsvägarna igår -6 grader, kolmörkt och helt ljuvligt  Mitt eget lugn måste ha smittat av sig på terriern för hon som vanligtvis är lite nervig var helt kolugn och struttade på i godan ro, vi hade till och med godissök mitt inne i skogen. Övervägde nästan att klättra upp i ett av älgtornen bara för att sitta och filosofera lite om allt och inget.


Så här fint hängde grenarna ner längs vår promenadväg imorse

Nästan som ett hjärta.....  


Affe har förövrigt verkligen kopplat på nosen och nu är varenda liten grop i snön högintressant. Idag hittade han nya, färska älgspår. Terriern syntes inte överhuvudtaget när han analyserade de djupa älgspåren i diket.


Så här ligger Affen gärna och sover, ser inte alls bekvämt ut och det är väldigt svårt att flytta på stolen.


 

Affen under kontorsstolen. 


Idag är det dags för Luleå att möta mitt Djurgården på hemmaplan. DIF brukar överlag inte ha så lätt för Luleå och ett Lulé på hemmaplan, usch och fy, jag vädrar förlust men hoppas så klart på det bästa.



Mina hundar ligger på golvet som två glas utspilld mjölk, antagligen för att det är så varmt för dem här inne.  Har varit frusen hela förmiddagen så jag har eldat i pannan, ökat golvvärmen, eldat i kaminen samt haft igång ugnen. Temperaturen både här inne och på mig har definitivt ökat markant. Fast hellre dör jag än erkänner att det är en aningen för varmt här inne just nu  


Ha en fortsatt trevlig helg.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards