Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Jenny - 22 januari 2011 15:00

En död älg är en bra älg fast inte när den sitter fast i min kofångare, vilket den höll på att göra tidigt imorse.

Tackar min lyckliga stjärna   att jag lättade en aning på gaspedalen i samma ögonblick som jag såg något som reflekterade bilens strålkastare. Detta gjorde att jag hann bromsa och få stopp på bilen lagom till fru älg stod mitt på vägen tätt följd av sitt lilla? älgbarn. Gott med älgfärs men inte att skrapa den från motorhuven, så att säga.


Vad gjorde jag i farten tidigt imorse då? Jo, var och tog ett kort träningspass. Resultatet känns tyvärr inte helt tillfredställande eftersom jag inte kan köra för fullt ännu, grrrr   


Hur länge har Sverige haft högertrafik? Idag blev det i alla fall vänstertrafik fram till E4an eftersom bara ena sidan av vägen var plogad, efter gårdagens minst sagt intensiva snöande. Det är bara att hoppas och be att man inte får möte. Hamnar man på oplogade sidan gäller det att ha god fart och tungan rätt i munnen annars kan det sluta mindre roligt. Men som sambo så vänligt sa, "det var väl ingen risk för möte, det finns ju bara ett pucko ute på vägarna den tiden på morgonen"   

 

Nu sitter jag och funderar på något delikat till middag. Frukosten inleddes på bästa möjliga sätt, jag hade förberett kalljästa frallor som gräddades medan jag duschade. Tror ni mig om jag säger att det var överjordiskt gott. Nu vill man ju gärna att middagen ska hålla samma klass. Jag vill ha något som är gott men som man inte blir äckligt proppmätt av, måste ju få plats med lite chips också  


Ska gå och inventera kyl och frys nu, ha en trevlig lördag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards