Alla inlägg den 2 april 2015

Av Jenny - 2 april 2015 20:30

Fasen, det här med att jobba mindre går inge bra. Å andra sidan känns det skönt att få komma upp i lite tempo igen. 
Back on track när det gäller promenaderna och har gått en mil både igår och idag med Jamie och dessutom fått till morgonpromenader båda dagarna. Hittills idag är jag uppe i 28834 steg.'


Fick ett lätt avhyvling på jobbet imorse, typ en verbal örfil på kinden. En kollega stod med ryggen mot mig. Jag tilltalade denne med namn och påpekade att en av diskarna som denne har sina produkter i, på min avdelning, var tom och jag undrade om det fanns mer. Personen ifråga vänder sig stelt om och säger högdraget, med iskall ton,-GOD MORGON! Ooops! Det var till att vara känslig. Jenny bad så klart om ursäkt som naturligtvis kom från hjärtat.....


Hur många ragator finns det i världen egentligen. Kom fram en hjälplös man idag som fått order om att köpa påskris och fjädrar. - Det ska pysslas. Det enda vi hade kvar var en liten riskvast med några rosa fjädrar i toppen. - Är det helt fel om jag kommer hem med en sån här frågade han. - Nej, tyckte jag, det går ju liksom att klämma dit mer fjädrar. Men det enda jag tänkte var. Vem f_n betalar pengar för ris??? Jag frågade lite försynt om han inte hade någon buske i närheten som han kunde knipsa lite ris ifrån. Stackaren frågade igen om det var ok att komma hem denna och jag svarade återigen ja och funderade på ragatan som styrde honom. Stackars karl.


Århundradets skämt. Hälsade på en kund som stannade till och sa - hur orkar du alltid vara så glad. Å dina fina gropar i kinderna (jag visste inte ens att de existerade längre)  - Jag är så stressad men du gör mig glad. Herrejösses, jag är ju kandidat för Oscarsstatyetten. Jag klappar mig på axeln och berömmer mig själv. Jag gör ju detta bättre än jag ens vågade tro i min vildaste fantasi.


Att tänka på när ni handlar bröd och annat i lösvikt/självplock. Stod ett äldre par och plockade bröd, varvid herren tappade ett bröd på golvet. Vad gjorde han? Jo, tog upp brödet och la in det i brödskåpet igen och satte ett annat bröd i sin egen påse. Jag trodde jag såg fel. Knuffade nästan bort herren och tog bort det "golvade" brödet från brödskåpet. Jag vill tro att folk faktiskt låter de tappade bröden ligga kvar på golvet.


Hade erbjudande om ett riktigt bra jobb 80 mil söderut. Har väl tackat nej och funderar nu på om jag kommer att ångra mig framöver...


Tjing!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards