Alla inlägg den 15 april 2015

Av Jenny - 15 april 2015 16:45

Felstavade skyltar är ett hett ämne på Facebook och folk delar välvilligt med sig av sina fynd från olika butiker. Hånfaktorn är hög!
Till vårt försvar kan jag säga att man ofta är stressad när man skriver skyltarna. Ofta blir man avbruten och det kommer något i mellan, man tappar tråden.
Jag har själv problem med stavningen och det faller lätt bort bokstäver. Alltför ofta byter även bokstäverna plats och i mina ögon ser allt rätt och riktigt ut.
Jag vill gärna få höra om jag har en felskriven skylt och antog att andra på bygget ville samma sak.
Vi hade (har!) en STOR skylt (70*100 cm)  på en av avdelningarna, där själva topprubriken var felstavad. Påtalade detta för en kollega som skulle ta det med den som gjort skylten.
Innan jag gick hem såg jag att den felstavade skylten satt kvar. Nämnde detta i förbigående för den "skyldiga" - Jasså det var du som klagade, den skylten har hängt där i en vecka!  Sagt i rätt spydig ton. Eh, härlig inställning. Jag kommer aldrig mer att påtala något om felskrivna skyltar, inte till den avdelningen åtminstone. Det var ju liksom inget personligt påhopp.


   Hittade "detta" i postrummet och höll på skratta
ihjäl mig. Fnissar än.


Jag har inventerat som en galning hela morgonen. Drog igång direkt klockan 5 och många 100 tals rader senare så är jag faktiskt nästan klar. Ska försöka få det sista gjort imorgon.
Men jag förundras över min egen klantighet. Jag hade plockat ut massor med kakförpackningar från hyllan för att kunna räkna dem. La sedan tillbaka dem i hyllan, snyggt och prydligt, utan att räkna dem. Gör om, gör rätt.


   Igår besökte jag och Jamie en annan by när vi
var ute och promenerade.


Nu borde jag gå med Jamie men känner mig inte alls i form. Jag blir ju aldrig sjuk så det raspiga i halsen och den brännande känslan i bröstet måste ju vara något annat, typ!
Tanken på att istället krypa upp i soffan med ipaden och kolla serier känns betydligt mer lockande.


   Bullen kan det där med att dra täcket över
huvudet.


 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards