Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Det var den helgen...

Av Jenny - 30 januari 2011 10:15

För att ensamhetsträna Affe utan störande objekt (en skällande jämthund vid namn Bella) packade jag igår in objektet i bilen och åkte till stan för att ta en långpromenad i kommunen. Väderläget -1 grad och lätt snöande. Vilket efter att jag hade kommit knappt halvvägs på promenaden hade ändrats till massivt snöande och blåst.

På ca 90 minuters vandring hade det hunnit komma nästan 1 dm snö och det var som att gå i lös sand, så jobbigt. Det gick att köra drygt 60 hem längs E4an.


Snön fortsatte att spy ner hela eftermiddagen och kvällen. Och naturligtvis (i och med väderläget) inleddes det roliga fenomenet men strömmen som kommer och går. Ungefär var femte minut gick den för att komma tillbaka efter ca 1 minut. Det var liksom lönlöst att ens slå igång teven. Hann i alla fall, mellan strömbortfallen sätta igång en durumbrödsdeg med hjälp av köksassistenten. Den ska bakas ut idag efter en natt i kylen. Det är för mig ett nytt recept så det ska bli lite spännande.


Nattade mig själv och hundarna tidigt i brist på annat och hade just börjat slumra in när jag hörde det, KNAKADET i taket, åtminstone tror jag att det knakade.

För snart ett år sedan var jag med om ett takras (lite info här) på jobbet, då entrétaket föll ner bakom ryggen på mig, så jag är kanske lite lätt ”yrkesskadad”


Men där var det minsann igen, knak. Insåg att jag inte skulle sova en blund på hela natten om jag låg kvar där så ut med madrassen och hundarnas sovplatser på köksgolvet istället. Taket är fortfarande intakt   så jag vet inte om det hade med snömängden att göra, det blåste ju rätt hårt så det kan ha varit något annat.


Idag har väderleken ändrats markant igen, strålande sol och 18 minusgrader. Jag har åter ström men hemtelefonen och mobilen funkar inte. Men konstigt nog, som ni märker, funkar nätet (det ovärderliga)


Idag väntas sambo tillbaka igen efter en helg på (ett så kallat) avelsråd (jag kallar det hellre för bastu och dryckesråd  ) samt hundutställning långt bort i ingenstans (Finland)


Nu ska jag baka ut mitt durumbröd.

 
 
Ingen bild

melitta

30 januari 2011 18:23

Hejsan!
Det var ett envist snöande igår:( åkte sent med Majsan till Nikkala o gisses vad insnöade dom var;) Lät gott med durumbröd:) vad har du i den? Kram

 
Ingen bild

Jenny

31 januari 2011 15:03

Melitta, aningen misslyckades jag eller oxå är det inte gott med durummjöl i bröd. Innehållet var superenkelt, jäst, salt, vatten durummjöl och vetemjöl men det blev obehaglig konsistens på brödet och skivorna som blev kvar från igår kan man lätt slå ihjäl någon med ;)Anar att jag klåpat mig =)
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards