Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Jenny - 6 augusti 2012 08:30

Någon har varit i min garderob bytt ut min begravningskjol, alternativt någon har tvättat den på för högt gradtal. Vem kan vara så nedrig? Thanks a lot!

Så tack vare detta har jag nu ynka två veckor på mig att försöka komma i den igen. Ett snudd på omöjligt företag för mig som definitivt vägrar sluta äta och att enbart leva på typ nutrilett funkar inte alls eftersom jag blir ett rasande, rödögt, vrålhungrigt monster med förfärlig huvudvärk. Då återstår bara att öka på motionen och det sprack så fint redan idag då jag kände att kroppen behövde vila från allt vad motion heter. Affe verkar mycket tillfreds med detta beslut och ligger just nu på rygg i korgen med alla fyra tassarna i vädret. Jag har inlett en power walk fas och då får så klart Piraffen hänga på. Vissa dagar har det blivit 60-70 minuters power walk både morgon och kväll och nu börjar det som sagt känns i kroppen, på ett negativt sätt då tyvärr. Vila idag med andra ord. Purket väder så det lockar ändå inte till promenad.


Om mitt jordgubbsland varit välskött och om vi hade haft en normal sommar med mycket sol hade jag  kunnat skörda litervis med gubbar. Nu har det bara blivit pyttelite varje dag, lagom till frukostyoghurten ungefär.


Apropå frukost. I lördags förmiddag när jag var i väg till stan observerade jag en husvagn uppställd på ett minst sagt underligt ställe. Fast folk kan ju kampa på Ikeas asfalterade jätteparkering så det var väl inget med det egentligen. Det jag regerade på var det uppdukade frukostbordet? En flaska Jägermeister och några burkar öl. Runt bordet satt två herrar och intog denna bastanta frukost.

Skål och god morgon!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards