Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Jenny - 12 augusti 2012 09:15

Jo jo, nu har det nog flippat rejält på tokigterrierfronten. Kommer det inga fler inlägg framöver har någon fått mig inspärrad bakom lås och bom.


Vad gör man en lördagskväll ca 19,30 om man är trött och sliten? Jo, man går och lägger sig, så klart.

Vad gör man när man vaknar 3,45 och inte kan sova längre? Jo man går ut på en 70 minuters power walk, nå väl, walk då, snuttan skruttan Fanny var ju med.

Vad gör man efter det, om man känner att det finns lite mer energi kvar i kroppen? Jo, man åker till gymmet och hänger på låset, naturligtvis.

Klockan är strax efter nio och jag har med andra ord redan hunnit massor. Kan nog bli en toppendag idag


Hade en mycket obehaglig mardröm i natt. Så kan det gå när man lägger sig med magen propp av fisk dvs. sprängmätt, man får mardrömmar. Det har jag minsann läst någonstans och verkar ju faktiskt stämma.

I alla fall blev jag i drömmen instängd i en stor lada, eller möjligtvis garage och kunde inte hitta någon dörr som gick att öppna. Allt medan jag letade blev det mörkare och mörkare så eventuella ledtrådar om var dörren fanns, i form av ljusspringor, försvann och jag vaknade kallsvettig, full av obehagliga panikkänslor.


Åter till morgonens promenad som verkligen var underbar. Fick uppleva en soluppgång som var så nära magisk som man bara kan komma. Önskar jag haft systemkameran med mig men den kolossen är ju liksom inget man släpar med på hurtiga promenader. Försökte ta bilder med mobilen, som annars är bra på mycket, dock inte på det där med foton.
  


Affe hade fullt upp på promenaden och får han inte träningsvärk i sin lilla nos blir jag förvånad. Mer än halva promenaden var vägen nämligen preparerad av färska älgspår, stora som små och med tanke på  Affes beteende hade de inte hunnit alltför långt bort.
Blir så glad över Affens stora framsteg på promenaderna för man märker så tydligt att han börjar kunna lägga band på sig själv och drar inte alls i kopplet så som han gjort tidigare. Inte ens med en sådan stark störning som färska älgspår. Fanny har ju som vanligt motsatta reaktionen, -Matte! det har gått älg här, är du heeeelt säker på att vi ska gå här då, för det gör absolut inget om vi vänder, typ NU.


  
Måste du fota?  Kan vi inte bara vända hem innan någon kommer och ser dig i dina trikåer!!

Eftersom jag var tämligen säker på att jag skulle vara ensam i farten där vid fyra snåret imorse, drog jag på mig, vad som kanske är det skönaste i byxväg som någonsin tillverkats, nämligen mina trikåer *haha*
Byxorna i sig är riktigt snygga, svarta med turkosa detaljer i ett stretchigt material som andas och leder bort fukten. Men de är INTE snygga på mig, huvaligen. Korvskinn modell tight men ack så sköna.
Idag var jag så kaxig att jag till och med hade på dem när jag åkte till gymmet = UNIKT! Men enbart för att jag var lat och misstänkte att jag skulle vara ensam även på den fronten, den tiden en söndagsmorgon. Vilket jag var ända till tills mot slutet då en äldre dam gjorde mig sällskap.

En kund (ej från orten) beklagade sig i går över Haparanda och framförallt då över Happisborna. Jag är definitivt ingen strålande representant för min kommun, men då är jag ju inte heller någon tvättäkta norrlänning. Så kunde inte annat än faktiskt hålla med kunden, att vi tyvärr är rätt snåla och inbundna av oss här uppe. Kunden fortsatte - och ingen dans har ni här heller, man får ju åka 30 mil för att roa sig. - Så vad gör ni Haparandabor på kvällarna när ni blir ensamma?  -Då ställer vi fram "dunken" på bordet och roar oss. TIG MIN MUN SÅ FÅR DU SOCKER!! Ibland är det bra att tänka innan man talar, men vad gör man när det bara poppar fram.

Minusgrader har vi haft under den gångna vecka -1,1 grader inte mycket men tillräckligt för att frysa den satans potatisblasten.

Njut nu av en skön och lat söndag. Det ska jag, utan huvudvärk, HURRA!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards