Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Jenny - 31 augusti 2012 14:30

Det känns som folk dör som flugor runt om mig. Fick ett nytt dödsbud sent igår kväll. En arbetskollega hade bragts om livet som det så fint heter.

Hon hittades i ett brinnande hus och ni kan ju förstå vilka minnen det väcker till liv. Det var inte lätt att somna igår kväll och klockan ringde tidigt imorse för inventering på Ica.

05,30 stämplade jag in, allt annat än pigg och dessutom på vad som egentligen är en ledig dag.


Det var så klart tung och tryckt atmosfär på jobbet. Som någon sa – man var inte ens nära vänner men ändå mår man så dåligt. Värst tycker jag är alla förbannade spekulationer. I hate it! Folk tror och tycker så otroligt mycket, men ingen vet.


Mycket bra initiativ av ledningen att kalla in en samtalsterapeut för de som behöver prata av sig. Många var väldigt upprörda så det kan nog behövas.

Denna människa, som inte längre finns med oss, jobbade verkligen för fyra, hade aldrig en dålig dag, sa aldrig nej och var alltid glad. Ja, jag kommer helt klart att sakna henne.


Efter inventeringen fick jag ett litet träningsåterfall. Besökte gymmet och sprang av mig 11 km på löpbandet. Nice, men mina fötter var den sista kvarten riktiga plågoris. Aj,aj. Fyndade lite nya blåsor på undersidan av fossingen, kul ställe.

Kom hem i lagom tid för lunch och beslöt mig för att grilla korv. Inget vidare väder men det regnade ju åtminstone inte. HA! Hade knappt hunnit lägga på korvarna på lilla minigrillen innan det började droppa. Ungefär halvvägs öppnade sig himlens skyar och eftersom jag tyckte synd om både mig och mina duschade korvar beslöt jag mig för att de fick vara klara. Jag brände mig väl inte direkt på tungan, om jag säger så. Men det var ändå gott också hemmagjord Coleslaw till, naturligtvis. Yummie.


Jag är jättebra på att beställa. Men jag är nästan ännu bättre på skicka tillbaka det jag har beställt. En av nätshoppingsajterna som jag flitigt beställer ifrån, har som sed att skicka med en liten så kallad ”give-a-way” oftast i form av en pytteliten påse innehållandes någon enstaka godis. Fullkomligt meningslöst egentligen och speciellt för mig som inte ens äter karra. Har dock samlat dessa på hög i sambons godisskåp och inte förrän igår slog det mig hur mycket det faktiskt vuxit i högen.  Men som sagt, jag returnerar ju det mesta, i princip. För i min garderob finns då rakt ingenting att ha på sig när det krävs annat än Icakläder eller mjukisbyxor.


   Shopaholics bevis? Haha, nä så illa är det inte.


Usch, vad trött jag är. Men 04,20 är tidigt, till och med för annars morgonpigga mig. Fast det är klart, det räcker med en halv näves fingrar för att räkna sömntimmarna i natt. Gäsp!


Just det, jag har kollat barnfilm IGEN. Den här gången såg jag spegel, spegel, en nytolkning av klassiska Snövit. Men nä, jag gillade den inte alls. Inte ens Julia Roberts, i rollen som den elaka drottningen kunde höja nivån på filmen nämnvärt.


 

Mina böcker, ni vet Hungergames trilogin, SKA komma idag och så fort de gjort det, ska jag åka och hämta dem.


Trallla laaa, nu är det slut på veckan, nu är det dags för fredaaaagsmyyyyyyyys


Tjing!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards