Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Regnbågens bro och kalas!

Av Jenny - 6 mars 2010 08:45

Två dygn utan Emil. Det känns fortfarande vedervärdigt men jag är så glad att jag har husrenoveringen att tänka på, annars hade jag nog gått under. Håller som bäst på att tömma huset. Porslin och sånt går bra men värre är det när jag kommer till föremål som hörde till Emil. Jag kan inte förmå mig till att plocka undan dem. Hans korg i sovrummet står kvar och borrar jag in näsan i den kan jag ännu känna hans lukt...


Idag blir det kalas!  Denna här --->    fyller nämligen 6 år idag. Presenter och godsaker väntar lilla fröken. Egentligen blir det dubbel kalas eftersom vår Bella (jämthund) blir 1 år om några dagar.

 

 

REGNBÅGENS BRO



Någonstans finns en bro mellan himlen och vår jord.

På den här sidan finns en alldeles särskild

plats som kallas Regnbågens bro

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon här dör,

så kommer den till Regnbågens bro.

Där finns ängar och kullar för alla våra små vänner,

så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken och de har det varmt och skönt.

Alla djur som varit sjuka och gamla blir

återställda till hälsa och vigör,

de som varit skadade eller lemlästade blir friska och starka igen,

precis som vi minns dem i våra drömmar.

Alla djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak -

de saknar alla någon särskild som de varit tvungna att lämna kvar.

Alla springer och leker tillsammans,

men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva, kroppen börjar skälva.

Han springer plötsligt ifrån gruppen,

flyger över det gröna gräset, benen bär honom fortare och fortare.

Han har sett dig, och du och din älskade vän möts

till slut i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Du får överlyckliga pussar i hela ditt ansikte,

dina händer smeker på nytt det älskade huvudet

och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på

ditt djur som så länge varit frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.

Tillsammans vandrar ni sedan över Regnbågens bro…..


för att aldrig mer skiljas åt....  


  

 
 
Ingen bild

majsan

6 mars 2010 11:54

Hej min vän, vilken fin dikt du skrivit regnbågens bro, tänker på bilden du hade i gårdagens inlägg på springande Emppu, inte ett torrt öga när man läser dikten.
Grattis Fanny och Bella, hoppas det går bra med renoveringen Kram

 
Ingen bild

Jenny

6 mars 2010 14:32

Det är inte jag som som skrivit dikten. Himmel så kreativ är jag verkligen inte. Men tack för dom höga tankarna =) Fniss med den skrivkunskapen hade jag nog inte stått på ica ;)
Orginalet är på engelska tror jag men fin är den :)
Kram..

 
Ingen bild

melitta

6 mars 2010 18:41

Vad roligt att hus renoveringen blev av till slut:) ska bli så spännande att få se allt sedan:) SÅ lilla fröken blir 6 år;) vad skoj!! Kram

 
Ingen bild

Monica

7 mars 2010 08:17

Ett tips till dig som gillar att träna..kolla in everyB.se ....helt suveräna träningspass på fysioteket...nuförtiden hinner jag inte ti "nautil" mer än då o då...vilken vacker dikt!

 
Ingen bild

Jenny

7 mars 2010 09:04

Melitta, jo det är roligt men vilken tid det kommer att ta och jag kommer garanterat att hinna bli galen flera gånger om ;)

Monica, låter intressant. Har kollat lite på ett pump-pass som körs måndag morgon men inte tagit mig dit. Nu vet jag inte riktigt hur det blir med träningen framöver, i några månader i och med vår renovering. Och helt ärligt känns det som jag tappat alla motivation och inspiration efter detta med Emil. Men förhoppningsvis kommer den tillbaka för man mår ju så bra av att träna.

Kram på er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards