Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Stockholm tur och retur!

Av Jenny - 14 mars 2010 20:15

Lördag morgon 04.00 ringde väckarklockan, en snabb dusch, frukost och sedan rullade jag och Fanny mot Kallax, parkerade bilen på långtidsparkeringen och checkade in.

Allt gick strålande ända tills vi nådde säkerhetskontrollen då väskan som Fanny befann sig i naturligtvis larmade. Det är inte så lätt att få in henne i den mikroskopiska väskan som får vara av max måttet 43*21*20.

Nu krävdes visitation av väskan och givetvis hoppade Fanny ut. Att trycka ner ett motvilligt terrierhuvud med ena handen och försöka dra igen en dragkedja med andra handen är inte det lättaste och jag kände mig som värsta sortens djurplågare. Fick några kommentarer av medpassagerare, dock inga otrevliga.


Hundar (kanske djur överhuvudtaget) är otroliga kontaktskapare och det är så roligt. Tackvare Fanny hade jag nu ett mycket trevligt samtal med en kvinna om alltifrån hundar till älgkött, medan jag väntade på att få släppas ombord på planet.


Flygresan gick ok, fast Fanny var väldigt stressad och jag fasar lite för hemresan.


Fanny ska alltså bo hos min mamma tills renoveringen börjar gå mot sitt slut. Och helt ärligt känns det rätt hemskt att vara "hundlös" fast jag vet att Fanny har det bra och klagar inte.


Hemfärden från Stockholm gick idag vid 14 tiden. Av någon anledning var jag i absolut sista sekunden och det gick inte att checka in på "vanligt" sätt utan jag blev hänvisad direkt till gaten. Naturligtvis fastnade mitt handbagage i den fördömda säkerhetskontrollen. Med mig i väskan hade jag bland annat inslagna presenter till en stundande bemärkelsedag. Vad är det här frågade vakten och höll upp ett av paketen? Ingen aning svarade jag, den är ju inslagen... Påtalade att jag hade bråttom, hjälpte inte. Väskan tömdes. Var hysteriskt orolig att mina (begagnade) underkläder skulle ramla ut på bandet, vilket de tack gode gud inte gjorde.


Släpptes efter många om och men, letade gate, blev incheckad, klev ombord SIST alla satt redan bältade och klara. Till min lycka visade det sig att jag fått absolut bästa platsen, ytterst, längst fram. Sist in, först ut   


Nu vet ni vad jag har gjort i helgen.....


Detta skedde i huset under fredagen, då det spikades reglar för hela slanten.

  



 
 
Ingen bild

melitta

14 mars 2010 21:38

Fint med en blixt visit till city:) Fanny kommer att må gott hos din mamma.. Tänk all den härliga uppmärksamheten hon får där;)
Man känner inte igen sig alls på bilderna...ser helt annorlunda ut:)
Ha det bra! Kram

 
Ingen bild

majsan

15 mars 2010 21:48

Halloj, Du är för go vännen. Tur att de inte behöll dig kvar i säkretskontrollen ;) Härligt för Fanny med lite vila från renoveringen, ha det bra kram

 
Ingen bild

Jenny

16 mars 2010 19:30

Marita, Jepp det är förvandling som heter duga :) Kommer att behöva karta för att hitta till toan ;)
Majsan, tycker nästan dom kunde ha behållit mig, jag är ingen trevlig människa nu för tiden :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards