Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Latmask.

Av Jenny - 2 augusti 2012 19:30

Skulle ha tränat imorse och låg bara och väntade på att klockan skulle bli 05,05 så jag kunde stiga upp. Tyckte nog att jag kände mig ovanligt pigg för att vara vid den tiden. Men när jag gnuggat ögonen visade det sig att klockan redan var 6 och jag  beslöt mig för att skippa gymträningen. Istället tog jag med Affe på en långpromenad och mitt där inne i skogen, solen sken, det doftade ljuvligt och Affe trippade på så fint, upplevde jag en sådan total lyckokänsla och tillfredställelse. Detta är livet.

Sedan, under dagens lopp, har jag sjunkit tillbaka till verkligheten, flera gånger om. Men vilken underbar start på dagen det var.


Tur med vädret får man nog säga att jag haft idag. Hängde ut en hel massa tvätt på tork innan jag åkte till jobbet. Himlen såg grå och oroväckande ut hela eftermiddagen och så fort jag kom hem tog jag in tvätten, i samma veva började det att droppa och dessutom mullra.

Affe har ju reagerat på mullrandet genom att skälla och springa runt, inte direkt rädd men lite osäker på ljudet. Eftersom det mullrade lagom och inte förekom några blixtar fick jag en idé. Så här i efterhand inser jag ju att det egentligen inte var någon speciellt bra snilleblixt, hade ju till och med kunnat ha slutat riktigt illa. Hur som haver så ville jag se hur berörd han var av åskljudet när han har fullt upp med annat dvs. på rask promenad. Nu ville inte mullrandet riktigt som jag ville och efter 40 minuters promenerande, iförd icamunderingen, hungrig och pinknödig som sjutton gav jag upp. Av det fjuttiga mullrandet som förekom brydde han sig inte alls, ingen reaktion överhuvudtaget. BRA!


Säga vad man vill om Affen-Piraffen men han är då alltid "på" och bangar aldrig. Spelar ingen roll att vi redan gått en promenad, eller sprungit eller vad vi nu gjort. En maskot för scouterna vore kanske något. Affe, alltid redo. Här är bilder från i tisdags då vi åter var och tog oss ett dopp, inte jag men Affe.


   Tycker han ser ut som en mini-vattenskoter när han kastar sig iväg


   Hittade den, matte!


Nu borde jag städa, ni skulle se mitt pälsbeklädda golv. Men det orkar jag inte. Borde baka Herman, orkar jag inte heller. Har tre lampor som ska hängas upp, en bänk som ska skruvas ihop, tavlor som ska upp och gardiner som ska sys. Gaaah och här sitter jag. Lutar åt att latmasken får dominera idag och så kör jag en avmaskningskur imorgon.


Go kväll

 
 
Ingen bild

melitta

3 augusti 2012 10:01

Hejsan:) ja inte kan man då kalla dig latmask... när man läser ikapp på dina inlägg... du håller ju igång så till och med jag blir anfådd.. hihi!

Nu är jag långleeeeedig fre,lör och söndag... Så skönt!

Pssst! min syster har blivit jagad av en rudolf ren:)

Kram

 
Ingen bild

Jenny

4 augusti 2012 20:48

Melitta. Nää, jagad av ren!!! Nu kommer jag ju att ha fobi nästa gång jag är och springer ;)
Skönt med ledighet. Själv har jag börjat räkna ner till några dagars semester i sept :D
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards