Alla inlägg den 4 september 2012

Av Jenny - 4 september 2012 14:15

Jag har hittat något kul på nätet för oss som gillar att fotografera, nämligen TisdagsTema. Vilket är en utmaning för dig och din kamera. Varje tisdag läggs ett nytt tema upp och man kan skicka in sitt bidrag.


Idag var temat defekt och först tänkte jag lägga upp en bild på Affe, med tanke på hans hälta. Men valde i stället en bild på en brygga, som man nog kan kalla rätt defekt. I alla fall verkar Fanny tycka att det saknas något.


  Mitt defekta bidrag


Fler bidrag i kategorin defekt hittar du här  


En annan sida för fotoälskare är EFIT, ett foto i timmen. Där man en gång i timmen, under en hel dag, ett visst förbestämt datum, förevigar sin dag i bilder och skickar in. Jag skulle ha varit med igår men glömde så det får bli nästa datum istället. Här hittar du den sidan  


Dagens inlägg handlar rätt och slätt enbart om fotografering och inspirerad av vädret tog jag med mig båda vovvarna på vad som skulle bli lite fina höstbilder.

Vad bra det gick, INTE! Ingen av hundarna var på fotohumör. Fast Fanny försökte åtminstone. Men den där andra, Affen-Karaffen, han hade fullt upp med att titta på allt annat än rakt fram, in i kameralinsen.



   Om man ändå fick sticka i väg och kolla upp prasslet där borta...



   Vad VAR det???



   Boooooring!



 Efter ca 50 försök fick jag dem i alla fall att titta åt samma håll



   Premiär för den egna mandelpotatisen, delikat!


Och avslutningsvis:


   Lycka kan vara en perfekt skummad Latte.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards