Alla inlägg den 13 september 2012

Av Jenny - 13 september 2012 18:00

Vad sjutton var det som just hände? Jag har svårt att ta in fakta. Men kanske, kanske det blivit en miss någonstans, kanske de läst av någon annans röntgenbilder, misstagit sig på något sätt…..


Begynnande artros i knäet. Jag hade kunnat förvänta mig vad som helst men inte DET!

Vad bra tyckte dock läkaren, då har vi ju hittat något och jag kan omgående skicka remiss för vidare utredning. BRA?! Han hade lika gärna kunnat ge mig en dödlig injektion. Jag har en kollega med artros i knäet. Men hon är över 50 år och har rätt nyligen fått diagnos, jag vet vilka gräsliga bekymmer hon har. Jag är inte ens 40.


Nu är det inte säkert att det är artrosen som är hela upphovet till min smärta, det får en framtida artroskopi utvisa.

Så klart hade jag drömt ljuva drömmar om en quick fix i och med dagens läkarbesök men det bara skrattade han åt. Istället blev jag sjukskriven, försedd med piller och ordinerad sjukgymnastik.

Var och bokade tid hos min ”gamla” sjukgymnast, som inte var där för tillfället. Han lär bli allt annat än strålande glad när han ser mitt namn dyka upp i tidsbokningspärmen, stackaren.


Sådan herre sådan hund, halta Jenny och halta Affe önskar go kväller.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards