Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Så kom dagen..

Av Jenny - 29 april 2010 12:30

då huset äntligen blev klart *hoppa*studsa*springa*skrika* av glädje, om jag hade kunnat, nu sätter både hals och fot stopp för dessa aktiviteter.


Lite småfix kvar så klart, men nu är det iallafall beboeligt. Just i skrivande stund är städservice där och tar rätt på allt byggdamm, fläckar av tapetklister och annan oreda.


Imorgon har jag läkarbesök inbokat för min fot som inte vill bli riktigt bra. Nu har jag verkligen inte tid att vara dålig eller ha ont längre. Tiden går rasande fort och datumet för Affes ankomst närmar sig med stormsteg.


I morgon är det Valborgsmässoafton, en av mina favorithögtider. Här ska grillas korv i stora lass. Svärmor har kylen full av Sima (finsk nationaldryck till Valborg??) Flaskor med innehåll av vatten, citron, jäst, farinsocker och russin. Provar en liten klunk varje år för att se om smak uppstått, men hittills har jag inget gott att säga.


Nu har städservice "left the building" och jag ska åka och inspektera resultatet   

 
 
Ingen bild

Linda med Schäfrar

29 april 2010 12:50

Vad roligt, verkar hur tjusigt som helst! :D
Och din tillvänjningsmetod funkar, hur lång tid det tar innan det blir gott kan dock variera! ;) Krya på dig!

 
Daniel

Daniel

29 april 2010 18:53

När var det du skulle ner och hämta lillskiten? =)

http://www.jamthund.se

 
Ingen bild

Jenny

29 april 2010 21:11

Linda, vad bra :) då får jag fortsätta klunka lite varje Valborg, så kanske en vacker dag :D

Daniel, 8 maj åker jag till Örebro och hämtar "nya" lillskiten :D
Uppfödaren hade fler valpar kvar, du kanske skulle skaffa kompis till Brolle ;)

 
Daniel

Daniel

29 april 2010 22:13

Hehe, vore iofs kul, men jag tror nog det räcker med ett energiknippe för tillfället. Men blir det nån annan ras nån gång ligger ju jrt:n jäkligt bra till. Annars var ju denna fin tycker jag: http://www.blocket.se/vasterbotten/Engelsk_bulldog_valpar_med_stamtavla_27182138.htm?ca=2&w=1 =)

http://www.jamthund.se

 
Ingen bild

Majsan

30 april 2010 00:25

Vad skönt för er att äntligen få flytta hem igen och vad fint ni fått det, lite avis på förvarings skåpen är man ju. Vi kanske syns i "dag" vi ska å väga Lill Lucas. Ha det så gott och krya på dig vännen kramar från mig.

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

1 maj 2010 17:46

Du måste träna oftare! En klunk om dagen så länge svärmor har kvar, så ska du se att det går lättare nästa år! =) Härligt att få flytta hem! Håller tummarna att de klistrade ihop foten så den blev bra hos doktorn...

 
Ingen bild

Lena igen...

1 maj 2010 17:47

(För annars kan du ju inte gå ut spår i lustig terräng åt mig ;)))

 
Ingen bild

Jenny

1 maj 2010 20:00

Daniel, Lite väl skrynlig i mitt tycke, fast fruktansvärt söt. Dock mycket fundersam över hur denna funkar i älgskogen ;) Å andra sidan är ju Brolle en "jaktmaskin" (eller kommer att bli, i mogen ålder) så något annat behövs ju inte =D

Majsan, kul att se dig men jag var livrädd att förpesta dig med nångon av mina bassilusker, hoppas du förstod det. Oturs bassiluskerna smittar turligt nog inte av sig, så när väl de andra är borta kan vi äntligen träffas, länge sedan sist är det =( Har ju present till Plommon som väntar oxå :)

Lena, jag smakade, en halv mugg och i år var det inte dåligt, bara mindre gott =D
Doktorn satte ny spruta i hälen, så snart är jag förste spårläggare i bökiga miljöer igen ;)

 
Ingen bild

majsan

2 maj 2010 14:32

Hej,jag förstod att du var sjuk hörde det på långavägar..hoppas du blir frisk snart så vi kan ses innan plommon börjar skolan;).Du har väl börjat klättra på väggarna förlängesedan när du inte kan träna. Klurade lite ang Siman..om du först tar en slurk Sima och sen en stor mugg Baileys så minns du bara den goda smaken ;)Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards