Alla inlägg den 9 april 2010

Av Jenny - 9 april 2010 14:15

Egentligen skulle jag just i detta ögonblick stå bakom disken på Ica och fråga -var det bra så? Men jag har kapat av mitt maratonpass 10.45-21.15 och börjar istället 15-21.15 ovant men trevligt.

Har hittills fördrivit dagen med att sätta sprutt på lönen. Bland annat har handfat, kran (eller blandare som det så fint heter) och toastol inhandlats. Ett nytt gardintyg och lite kökstillbehör fick också följa med hem.


Hade just besök av snickaren som ville att jag skulle beställa en kvadrat till av kökskaklet *mallig, mallig Jenny*

Vi hade tidigare en ingående diskussion och kaklets varande under fläkten och upp till taket. Jag tyckte, men han tyckte inte och jag gav med mig. Jag har en vilja men respekterar kunnande och erfarenhet.

He he, nu hade kakelnisse varit där och ville lägga kakel under fläkten, ända upp till väggen. Wiiiiihiiiiiiiiiiiiii =)


I övrigt funderar jag på hur jag någonsin ska kunna kompensera mina svärföräldrar för deras goda hjärtan och deras hjälpsamhet. Svärfar kom just från stan men fick sätta sig i bilen och åka tillbaka dit eftersom en del av vitvarorna behövdes omgående. Klagade han? Icke!

Svärmor lagar mat och bedriver markservice i största allmänhet. Hon tvättar våra kläder, åker runt och kollar utbud och priser, agerar tolk och prutar. Helt ovärderligt och vad vi gjort utan dem har jag ingen aning om.


Förövrigt att svärmor idag kockat ihop en helt underbar lasagne i bästa GI anda. Så himla gott, den blev omgående en favvorätt.


Mot Ica................


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards