Alla inlägg den 27 april 2010

Av Jenny - 27 april 2010 11:15

Borde verkligen ta tag i uppdateringen av hemsidan men det känns som en stor, tung sten, omöjlig att rubba. Så tills vidare får den väl vara i oförändrat skick.


Kaminen är på plats, äntligen. Sambo börjar dessvärre fasa lite för vår framtid i huset, som han uttrycker det ordagrant "golvvärme! och så ska den där börja elda i kaminen" Jag (som är den där i citatet) är betydligt frusnare själ så vissa meningsskiljaktigheter lär nog förekomma. I garaget (gästrummet) är det dock avsevärt svalare, lider han av värmeslag får han väl gå dit och kyla ner sig, stackaren   


Något jag blev otroligt nöjd med är förvaringen i badrummet. Tre meter vägg, täckt med skåp från golv till tak. Snyggt blev det och så otroligt praktiskt. En dryg decimeters breddning av badrummet gjorde detta förvaringsutrymme möjligt. Tidigare var detta en helt outnyttjad yta.


Snickaren börjar bli röd om öronen när jag dyker upp i huset eftersom min ankomst allt som oftast signalerar nya uppmonterings projekt. Min stora skräck är att borra i kakel eftersom JAG VET att det spricker när jag gör det. Så nu passar jag på att utnyttja honom till detta fasansfulla projekt.

Hittade igår min fina, nya handdukshängare i form av en svart träd som ska upp i badrummet. Ska snart åka till huset och överräcka föremålet   


Kaminen 


  

Förvaringen i badrummet 


 

Samma skåp, annan vinkel  :)


Om ni på mitten bilden kikar ut genom toafönstret skymtar ni nästa projekt, den årliga vedstaplingen. Har ni vägarna förbi kan ni ju komma och stapla en pall. Jag bjuder på kaffe    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards