Alla inlägg den 17 april 2010

Av Jenny - 17 april 2010 16:30

Och mitt flyg idag blev naturligtvis oxå inställt, nu ombokat till måndag morgon. En timme satt jag i telefonkö igår kväll. Säger bara stackars dom som svarar i telefonen på flygbolagen. Jag var/är inte det minsta otrevlig men vis av erfarenhet, sedan min (korta) karriär inom telefonsupport vet jag att människor som är upprörda har en tendens att "skjuta" första bästa för att lätta på trycket.


Humöret börjar dippa en aningen och vara inneboende, invalid och utan hund (på än så länge obestämbar tid pga vulkanen) är en nervprövning utan dess like. Jag är ingen supertrevlig person just nu (förlåt) och försöker hålla mig undan så gott det går, allt för att inte förpesta för alla andra i min omgivning.


Eftersom min rörlighet är högst begränsad (mellan köket, toan och sängen) spenderar jag en hel del tid framför datorn. Börjar inse att det kommer att bli dyrt eftersom jag hittar en massa nödvändiga saker till mitt hus, saker jag inte ens visste att jag ville ha eller ens behövde.

Mina fynd igår blev en sweet cake korg till Fanny och Affe (en svart) ser ut som en gigantisk kakform, hur cool som helst.



Och till mig själv, vita Sebrahyllor



Snickaren har varit på plats idag, me like =) Lite lister har spikats fast och dörrkarmarna är på G.


Den stora micron har varit ett överhängande bekymmer. Men jag har inte varit villig att ge med mig överhuvudtaget. Ville prompt ha en micro i samma märke som övriga vitvaror och dessutom med just de funktionerna. Snickaren gav med sig =)


Vid "grov" ingången finns numera en diskbänk monterad, en av mina ljusare idéer om jag får säga det själv. Mycket praktiskt för rengöring av hundmatskålar, smutsiga stövlar och det går även att placera en terrier i diskhon för "snabbtvätt" =)


Dagens hockeymatch HV mot DIF har nyss inletts men det låter inget vidare för Djurgårdens del så jag tror jag avstår från att titta.


Ska snart slå en pling till min far och höra hur det går. Han är nämligen Fanny vakt idag.


Trevlig helg!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards