Alla inlägg den 4 april 2010

Av Jenny - 4 april 2010 08:30

Ser man på, det regnar inte idag, så underbart. Kanske, kanske man får tillfälle under dagen att grilla lite av den där högen med korv man har samlat på sig i kylskåpet.


Träffade en vän på Kondis igår, ett kärt återbesök, vi ses alltför sällan, var rädd att jag skulle bli ledsen (sentimental) eftersom hon är starkt förknippad med Emil och lite tårögd blev jag allt, det måste erkännas. Kan ännu inte heller förmå mig att göra om hemsidan, det får helt enkelt vänta.


Man blir aldrig för gammal för Nalle Puh och av ovannämnda vän fick jag igår en av Puh's underbara klokböcker. Tänkte dela med mig lite av hans visdomsord.


....men tanken på det är ännu bättre

-Vad tycker du mest om av allt på jorden, Puh?

-Tja, sa Puh, vad jag tycker mest om..... och sedan måste han tänka efter en stund. För fastän det var förfärligt gott att äta honung, så fanns det ett ögonblick just innan man började äta den, som var nästan ännu bättre, men han visste inte riktigt vad det kallades.

 

Påsken kom förövrigt olägligt, inte ett jota har blivit gjort i huset och två dagars arbete går till svinn.


Bestämde mig för att ta den fina men ack så dyra badrumsinredning. Sa till säljaren vad jag ville ha och frågade lite försynt hur lång leveranstid det var, FYRA VECKOR! Tack och hej, bara att glömma med andra ord.

Nu måste jag bege mig till Torneås kanske otrevligaste kvinna och beställa den näst finaste inredningen. Hade helst inte velat sätta min fot i den butiken igen. En snorkig, otrevlig och dessutom oengagerad säljare väcker inte direkt köplust.


Lilla Alfons, som mest troligt inte kommer att heta Alfons, blir tre veckor idag. Lägger in en bild så ni får se hur den nya terroristen ser ut.


 


Hade ju räknat med att få huset fullt med valpar inom snar framtid, förutom Affe då eftersom Alba var parad. Nu visade röntgen att hon var tom, inte en valp i sikte. Så snopet, 100 mils bilresa, tid och engagemang åt skogen plus en helmassa besvikna valpspekulanter.


Ha en fortsatt trevlig påsk.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards