Alla inlägg den 22 april 2010

Av Jenny - 22 april 2010 19:15

En kvart innan gårdagens avfärd till Arlanda (dvs 05.45) kom beskedet att avgången var inställd. YES! Då var det dags att åter spendera en dryg timme i telefonkö till Norwegian för att boka om. Kan numera nästan alla Beatels låtarna utantill (deras vänta i luren musik)

En plats på planet 17.55 blev reserverad åt mig och Fanny. Allt gick smidigt, planet startade när det skulle och var framme före utsatt tid. Dessutom var det ännu lyxigare än förra turen. Jag hade nu förmånen att sitta ensam på en rad med 6 säten och på det hela taget tror jag planet enbart var fyllt till hälften.

En dryg timme senare vandrade jag och Fanny mot parkeringen, HURRA bilen stod kvar och tanklocket var inte uppbrutet. Allt frid och fröjd med andra ord och nu ville vi bara hem, hem, hem. 

Rullade sakta ut genom grinden och visst var det något som lät i bilen. Kanske var det Fanny eller någon sten som fastnat på däcket. Körde en bit till, skit vad sten det måste ha fastnat....

Sedan small det till rejält och diverse varningslampor började lysa. Första tanken var punktering, andra var att däcket var löst. Båda var fel, det kunde till och med jag med mina begränsade bilkunskaper utesluta.

Ringde sambos bror Stefan (boendes i Luleå) som med sambo Anna kom till min undsättning. Alla bekymmer känns så mycket lättare när man får dela dom och jag är så evinnerligt tacksam att dom kom =) Vi provade köra, backa bromsa och kom till slutsatsen att det helt enkelt inte går att köra med bilen. Inget annat att göra än att ringa bärgaren. Inom en timme var dom på plats och rullade iväg min bil. Under tiden hade sambo fått hoppa i bilen och styra kosan mot Lule, för hem det skulle jag.

Någon kilometer hemifrån hoppade en älgfamilj upp på vägen. Om jag kört hade det garanterat blivit färs av olika slag. Men sambo hade sinnesnärvaro att bromsa och väja åt sidan medan jag antagligen enbart hade stått på bromsen och därmed haft en kanske två älgar i fronten.


Jag känner mig motarbetad, ve 2010 säger jag bara.


Har tagit lite bilder på huset, där det hänt massor men dom får ni se imorgon ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards