Alla inlägg den 10 april 2010

Av Jenny - 10 april 2010 23:00

Idag hade jag tänkt dela med mig av nytagna bilder från huset och den framskridande renoveringen.

Det visade sig att det hänt mycket lite. Bänkskivan var på plats men en massa bråte var lastat ovanpå den. Tapeterna var visserligen åter på plats men dom har ni ju sett redan. Enda skillnaden var egentligen i badrummet där det geggats på någon gojja på väggar och golv (kan kallas fuktspärr med finare ord)


Börjar bli lite smått bekymrad över allt damm i huset. Då pratar vi inte traditionella dammråttor utan byggdamm av nerslipat spackel och gips mm. Funderar lite smått på att leja in en städfirma som har ordentlig utrustning för att få bort eländet.


Har någon missat att DIF ligger mig varmt om hjärtat? Nä skulle inte tro det =) En av mina kunder idag ville hämta ut ett paket. Det visade sig att paketet i själva verket var en påse med en gigantisk AIK logga på, tvi, tvi, tvi. (AIK och DIF är två Stockholms lag och inte på samma sida, så att säga) Tog påsen i ena hörnet, bar ut den till kunden och ifrågasatte hur han kunde betala för detta. Med i sammanhanget fanns ett litet barn som undrade med stora ögon vad AIK och DIF var. Vi håller på olika lag sa jag och tillade ordagrant - Men AIK är råttor. Kunden var inte sen att ge tillbaka och kallade oss DIFare för apor =) Barnet i vagnen skrattade gott och upprepade AIK är råttor. Duktigt barn! =) Kanske jag borde ta upp den där lärarutbildningen igen.


Natti natti


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards