Alla inlägg den 8 november 2009

Av Jenny - 8 november 2009 16:45

Så har det gått en vecka igen och nu är det inte många dagar till Emils operation. Läste just på nätet att det kan vara farligt om hunden går med infekterade tonsiller en längre tid eftersom infektionen kan vandra ner och skada hjärtat. Det skrämmer mig lite, Emil har haft detta problem länge fast inte konstant och inte lika ihållande som sista tiden. Nästa fakta jag hittade fick mig nästan att gråta, "genom att äta torrt gult gräs tycks det lindra i halsen" Och jag som blivit så arg på honom och hans gula gräsätande (ett mycket ofta förekommande beteende) Känner mig som världens uslaste matte nu Gråter

Annars har mina hundar varit rysligt osociala idag, kan ha att göra med morgonens långpromenad. Har ju kommit en del snö under natten och där vi gick var det inte plogat. Tungt för matte, tungt för terrisarna. Emil fick springa lite lös. Men tyvärr, när jag tog av halsbandet råkade jag på något konstigt sätt få med hans öron också Förvånad Han blev nämligen TOTALT döv. Jag förbannade min egen dumhet att släppa honom lös, när jag precis konstaterat alla färska rävspår och dessutom pumpar det ren i hela Keräs. EEEEEEEEEEMMMIL, gud så jag vrålade.  Det är så fruktansvärt enerverande att se sin hund kuta långt där framme och inte ens vända på skallen när man ropar Skrikandes Rätt motvilligt kom han iallafall tillbaka och något mer lösspring blev det inte under den promenaden. Men det är en fröjd att se honom springa lös Glad om det är något den hunden älskar så är det att vara fri.

Dagen i övrigt har jag ägnat åt lite garderobsröjning och åt "powerball" Skrattande

Läste i min spårkompanjons Glad blogg om powerball och insåg att sambo för länge sedan kommit hem med just en sådan. Instruktionen var på engelska och jag orkade aldrig traggla mig igenom den, så bollen hamnade i garderoben. Jag trodde det var en leksak, vilket det kanske delvis också är men det är även en slags träningspryl. Hur som helst är det inte helt enkelt att få snurr på den och jag är sannerligen helt värdelös, än så länge. Men jag är redan fast och kommer att fortsätta träna. Mer om powerball hittar ni  HÄR 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards