Alla inlägg den 27 november 2009

Av Jenny - 27 november 2009 16:00

Dagen hittills: 8 km promenad med Fanny, dusch, frukost och kaffe, varit till stan, handlat och hämtat Emils medicin, lunch.

Kvar på dagens agenda står städning. Har faktiskt inte så mycket kvar av städandet eftersom jag var synnerligen effektiv igår, då jag torkade damm, tog taken och putsade fönster. De i vardagsrummet tog jag faktiskt på utsidan också, rätt otroligt med tanke på vilken månad vi befinner oss i.

 

Så till gårdagens veterinär besök. Emis fick sin spruta med lugnande och veterinären kunde snabbt konstatera att han fortfarande var ilsket röd och irriterad i sin hals. Så nu tog hon ut Metacmet och satte in kortison istället, på obestämbar tid. Hon varnade mig för 20 jobbiga dagar framöver, då han kommer att gå på rätt hög dos. Kortisonet har en hel del mindre trevliga biverkningar.

Få se om jag måste ta ut mina resterande semesterdagar och tillbringa dom med Emil

Det lutar tyvärr åt att hans hostande har gått och blivit kroniskt, vilket hade kunnat undvikas om jag tagit honom till veterinär tidigare. Det gör ont och jag som påstår att jag sätter mina hundars väl och ve framför mig själv.

 

Jag och en annan kvinna fick sitta en bra stund i väntrummet på djursjukhuset igår. Till saken hör att hon hade en Amstaff,  ruggigt SNYGG och vit som snö, precis som Emil. En Amstaff är, för er som inte vet, en slags Emil på anabola dvs allt är större och betydligt bulligare Det lustiga var att de va så otroligt lika utseendemässigt. Lika tunnpälsade, samma ögon, samma uttryck och absolut lika grisrosa i skinnet, vilket kvinnan även påtalade   Jepp, sa jag grisrosa rules!

 

Nu ska jag motvilligt gå och återuppta städandet. Jag har börjat få en hiskelig hjärnvärk, inte kuligt alls.

 

Ha en trevlig helg.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards